-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mazdas virtuelle racer er klar
Dersom du tilhører Play Station-menigheten kan du nå tilegne deg Mazdas siste tilskudd på den virtuelle arenaen.
Nå er nemlig Mazda RX-Vision GT3 Concept klar for nedlasting i Gran Turismo Sport. Bilen er utviklet i tett samarbeid mellom Mazdas designere og Polyphono Digital, selskapet som er ansvarlig for Gran Turismo-spillene.
Den nye racerbilen er basert på RX-Vision konseptet som debuterte på Tokyo-utstillingen i 2015.
Den gang omtalte vi bilen som neste generasjon RX-8, men en slik modell har Mazda senere benektet at de har planer om å sette i produksjon. Til det er markedet for begrenset og utslippene fra en kraftig rotasjonsmotor for høye.
Men nå foreligger altså bilen i det minste i virtuell utførelse. Sammenlignet med konseptet fra 2015 har racing-utgaven mer aggressiv aerodynamikk for å oppnå økt downforce. I tillegg er både total høyde og bakkeklaring redusert.
Videokameraene på konseptet er erstattet med tradisjonelle speilhus, og den har fått sidemonterte eksosrør.
Mens det originale karosseriet og dørene er beholdt i henhold til GT3-reglementet, er sporvidden og skjermene bredere på begge aksler. Et stort luftutslipp på panseret er effektivt for så vel kjøling av motor som aerodynamikk.
Eliminering av tunge materialer og overflødige interiørdeler har medført vektreduksjon og lavere tyngdepunkt. Vektfordelingen mellom akslene er 48:52 front:bak.
Den front-midtskips-monterte Skyactiv-R rotasjonsmotoren kan skilte med 570 hestekrefter.
Interiøret er førerorientert som i alle nye Mazda-modeller, spesielt er rattet utformet slik at de fleste innstillinger kan foretas herfra.
Bilen er leveringsklar, men du trenger altså Play Station 4 og Gran Turismo Sport for å få kjørt den.