-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Seat fornyer bestselger
Seat har i dag presentert en midtlivs oppgradering av sin første SUV – Ateca.
Selv om modellen er designet i Spania, bygges den i Tsjekkia, side om side med søstermodellen Skoda Karoq.
Modellen var Seats første SUV da den kom på markedet i 2016 og er ifølge produsenten solgt i over 300.000 eksemplarer gjennom disse årene.
I tillegg til et oppfrisket design får bilen nye motorer, en rekke nyheter på sikkerhetsfronten og avanserte tilkoblingsmuligheter slik at de om bord kan være online til enhver tid.
Endringene er lettest å se i den nye fronten som nå har fått LED hovedlys som standard. I tillegg har den LED baklykter, inkludert dynamiske blinklys.
Bilen har trådløse oppkoblingsmuligheter for så vel Android Auto som Apple CarPlay. I tillegg kan en rekke funksjoner styres via tale.
Blant sikkerhetsutstyret inngår adaptiv cruise-kontroll, Emergency Assist, Travel Assist og Side and Exit Assist. I tillegg tilbyr Seat nytt komfortutstyr som oppvarmet ratt, Climacoat (allværs frontrute med usynlig coating) og Trailer Assist.
Xperience er et nytt, røffere trimnivå i tillegg de eksisterende Reference, Style og FR.
Motorutvalget spenner fra 1,0 TSI med 110 hk til 2,0 TSI med 190 hk. Førstnevnte i kombinasjon med manuell girkasse og forhjulsdrift, mens toppmodellen har DSG og firehjulsdrift.
Mellom disse tilbyr Seat 1,5 TSI med 150 hester i kombinasjon med manuell eller DSG girkasse.
På dieselfronten tilbys 2,0 TDI med 115 eller 150 hk, førstnevnte i manuell utgave mens 150-hesteren tilbys i alle kombinasjoner – manuell eller DSG, for- eller firehjulsdrift.
I Norge må Seat regnes som en nykommer etter relanseringen i 2018, så foreløpig er salget her meget beskjedent.
Nå kan de likevel som ett av svært få merker skryte av økning på nesten 60 prosent hittil i år, men om vi titter bak tallene utgjør Mii Electric, som ble presentert med en prislapp på 1990 kroner per måned i vinter, hele 465 av 474 nye Seat registrert hittil i år.