-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Utslippsfritt i luksusklassen
Snart kan den miljøbevisste toppsjefen ferdes utslippsfritt på vei til viktige møter.
Her er alternativet til den nylig lanserte S-Klassen. Under presentasjonen av den nye modellen avslørte den svenske toppsjefen, Ola Källenius, at lanseringen et elektrisk alternativ var nært forestående, og her er bilen knipset under testing.
Mye av den tunge kamuflasjen vi har sett på tidligere prototyper er nå fjernet, så vi får et bedre inntrykk av bilens lekre linjer.
Naturlige konkurrenter til den kommende EQS er de mest påkostede utgavene av Tesla Model S, men etter hvert også nylig lanserte Lucid Air samt en elektrisk Jaguar XJ som også er under utvikling. BMW kommer også med en eldrevet 7-serie.
La oss også nevne Porsche Taycan og kommende Audi e-tron GT, men disse er mindre enn den elektriske toppmodellen fra Mercedes.
Bilen er første modell på en helt ny Mercedes-plattform med betegnelse MEA2. Plattformen som ligger under EQC heter MEA1 og er en modifisert utgave av arkitekturen som ligger under SUV-ene med forbrenningsmotor.
Vi ser av bildene at bilen er lav og mer agil i formene enn en typisk Mercedes – ja, selv om vi sammenligner med elegante CLS. Det ser også ut som den har stor bakluke, i motsetning til S-Klassen. Rammeløse vinduer er et annet trekk som er overført fra konseptbilen Vision EQS.
Takket være den nye plattformen har designerne kunne benytte en lang akselavstand og korte overheng. Selv om bilen ser ut til å ligne CLS i størrelse, får den minst like god plass som en S-Klasse innendørs.
På et par av bildene får vi også en titt på innsiden, og ser at EQS får en tilsvarende stor, vertikal skjerm som nye S-Klassen er utstyrt med.
Selv om Mercedes foreløpig holder kortene tett til brystet vet vi at utviklingen på batterifronten går fort, så det er grunn til å anta at EQS i de mest påkostede versjoner kan få en rekkevidde på rundt 700 kilometer.
Det er neppe lenge til vi får flere detaljer, og vi blir ikke overrasket om det kommer en versjon med AMG-logoer og at det noe senere kommer enda mer luksuriøse utgaver under merkenavnet Mercedes-Maybach.