-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Kraftwerk for Rudskogen
Porsche er ikke ukjent med å by kundene på litt kjøring. Og hvis det skal bys på Taycan-kjøring, må det bys på enda litt mer. Nemlig strøm. Det løser de med egen batteripakke på hjul.
Hadde det vært 40 år siden og noen hadde fortalt meg om «Soul on Track», hadde jeg tenkt på en LP med James Brown der det ikke var hakk i plata slik at nålen fulgte sporet.
I dag er det åpenbart noe helt annet.
I hvert fall var det det på Hungaroring for noen uker siden. Det dreide seg om en mulighet til å kjøre Taycan på bane.
Hungaroring er en moderne bane, men akkurat ladere for Porsches 800 volt systemer er det ikke så mange av der. Men Porsche har utviklet svaret på slikt for lenge siden: mobile ladetrucks der både laderne og strømmen finnes om bord.
Med 3,2 mega-watt om bord kan ti Taycan lades samtidig på topp speed. Ladekapasiteten er på 2,1 mWt. Det betyr at 30 Taycaner kan betjenes fra enheten før den må lades.
Og det kan skje fort, under rette omstendigheter er den full etter fire timer.
Anleggene er ikke nye, de har vært forsøkt under is-øvelser i Finland ved minus 40 grader, og under tre-ukers kundearrangement i Portugal i fjor.
– Vi har brukt disse trailerne ved en rekke eventer i Europa lenge, og har gjennomført rundt 5000 lade-operasjoner. Ofte under ekstreme omstendigheter. Dette fungerer, sier Ragnar Schulte – sjef for kundeopplevelser i Porsches marketing-avdeling.
I dag er det ikke mange store kunde-eventer, og den siste E-Warm-up Training fant sted i begynnelsen av oktober. Men Porsche regner med å komme sterkt tilbake etter Covid 19 rotet.
Det jeg syns skal bli spennende med en slik track-day er å se hvor mye en Taycan egentlig bruker når den kjøres slik den virkelig kan kjøres. I begynnelsen av oktober blir det mulig å finne ut av på Rudskogen.