-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ansiktsløft for Q2
Fire år etter lanseringen foretar Audi nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger av sin kompakte crossover.
Nå er ikke Q2 noen utpreget volumselger i Norge. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 94 av dem, mot 215 samme periode i fjor. Vi får se om den kommende oppgraderingen fører til mersalg, skjønt Q2 mangler et viktig element for suksess i Norge – elektrifisering.
Med målene 421 x 179 x 154 centimeter over en akselavstand på 260 cm er den mindre enn sin hovedkonkurrent, Mini Countryman, i alle retninger. Minien er det registrert 463 stykker av hittil i år, og hele 743 i samme periode i fjor. 99 prosent av disse er ladbare.
To alternativ motorer tilbys. Q2 35 TFSI har en 1,5-liters bensinmotor på 150 hestekrefter og maks dreiemoment på 250 Newtonmeter. Du kan velge mellom 6-trinns manuell eller 7-trinns DSG, begge gir 0-100 på 8,6 og toppfart på 218.
Q2 35 TDI har en 2,0-liters dieselmotor med like mange hester, men her en dreiemomentet på 360 Newtonmeter. Standard girkasse er 7-trinns S tronic og ytelsene er tilsvarende som i TFSI-utgaven. Ønsker du quattro må du velge dieselmotor.
Audi vil lansere den oppgraderte modellen i en spesialversjon med betegnelse «Edition One». Den tilbys i to lakkfarger, Apple green eller Arrow grey, har S line støtfanger i kontrastfarge og en stor takspoiler.
Speilhus og Audi-logoer er sortlakkerte, og 19-tommers felger og sportsunderstell inngår i pakken sammen med Matrix LED hovedlys.
Interiøret er basert på S line med sort taktrekk og kontrastsømmer i grått på setene. Pedalene og fothvileren er utført i rustfritt stål.
Regn med startpriser på rundt 400.000 kroner.