-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ares knar en Corvette
Ares er en italiensk bilsmie som både gjør ting selv, ofte ganske oppsiktsvekkende, og bygger om andre biler. Også ganske oppsiktsvekkende. Som for eksempel en Corvette C8.
Tidligere var det en hyperbil hver uke. Nå er det plutselig blitt en barchetta, kanskje vi skal kalle dem hyperspyder, hver uke.
Nå er det Ares som kaster seg på bølgen. Frekkassene, som har plassert seg midt i motorland med base i Modena, har du møtt her før. Sist ertet de på seg Ferrari ved å vinne en kamp om GTO-navnet.
Nå erter de kanskje ikke på seg noen, for dette er forholdsvis harmløst i forhold til italienske æres-følelser.
Her er nemlig utgangspunktet noe så robust som en Corvette C8.
Det startet med noe de kalte S1 Project S1. Det var som et svar til dem som gjerne ville ha noe som så skikkelig vilt og italiensk hyperbilaktig ut, men som du egentlig ikke behøvde være redd for å ta med deg på tur og der du kunne være sikker på at mekanikken ikke var spesielt temperamentsfull.
S1 er lukket, skikkelig cab forward, solide hofter med luftinntak høyt over hårfestet ditt der du ligger inni bilen. Og det hele har en litt Königsegg-profil med luft-scopet på taket.
For alt jeg vet er S1 Spyder akkurat like cab forward – det er vanskelig å avgjøre når du ikke har noen frontrute som definerer hvor noe begynner.
For det er altså hele poenget. Ikke noen ruter – bare små plastbiter som kan føre luften litt over nesen og opp i luggen. Ikke noe på siden. Ikke noe bak – bortsett fra rygglener og hodestøtter som er bygget opp fra karosseriet.
Alt åpent, men her er det presisert at innredningen tåler vann!
Egentlig ser det ikke ut som disse to utgavene har et eneste karosseripanel felles, men jeg kan jo ta feil.
Danny Bahar, sjefen, har tidligere sagt at han skal lage en serie på 24 biler, men om det er av hver, eller at det er 24 Corvette-basert til sammen, aner jeg ikke.
Men det vil sikkert interessere noen, for disse bilene, karbon og aluminium og masse håndarbeid, ser jo ut som en million dollar.
I stedet kan du kalle dem 60-prosenterne. Det er nemlig det du må betale. $585.000.
Med på kjøpet får du V-åtteren som er massert opp til 705 hester og nesten 700 Nm. Og hele 8.800 omdreininger – det låter jo nesten Italia. Og den velprøvde Magnetic Ride Control.