Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project Spyder

Ares S1 Project

Ares S1 Project

Ares S1 Project

Ares S1 Project

Ares S1 Project

Ares S1 Project

Ares S1 Project

Ares knar en Corvette

Ares er en italiensk bilsmie som både gjør ting selv, ofte ganske oppsiktsvekkende, og bygger om andre biler. Også ganske oppsiktsvekkende. Som for eksempel en Corvette C8.

Publisert Sist oppdatert

Tidligere var det en hyperbil hver uke. Nå er det plutselig blitt en barchetta, kanskje vi skal kalle dem hyperspyder, hver uke.

Nå er det Ares som kaster seg på bølgen. Frekkassene, som har plassert seg midt i motorland med base i Modena, har du møtt her før. Sist ertet de på seg Ferrari ved å vinne en kamp om GTO-navnet.

Nå erter de kanskje ikke på seg noen, for dette er forholdsvis harmløst i forhold til italienske æres-følelser.

Her er nemlig utgangspunktet noe så robust som en Corvette C8.

Det startet med noe de kalte S1 Project S1. Det var som et svar til dem som gjerne ville ha noe som så skikkelig vilt og italiensk hyperbilaktig ut, men som du egentlig ikke behøvde være redd for å ta med deg på tur og der du kunne være sikker på at mekanikken ikke var spesielt temperamentsfull.

S1 er lukket, skikkelig cab forward, solide hofter med luftinntak høyt over hårfestet ditt der du ligger inni bilen. Og det hele har en litt Königsegg-profil med luft-scopet på taket.

For alt jeg vet er S1 Spyder akkurat like cab forward – det er vanskelig å avgjøre når du ikke har noen frontrute som definerer hvor noe begynner.

For det er altså hele poenget. Ikke noen ruter – bare små plastbiter som kan føre luften litt over nesen og opp i luggen. Ikke noe på siden. Ikke noe bak – bortsett fra rygglener og hodestøtter som er bygget opp fra karosseriet.

Alt åpent, men her er det presisert at innredningen tåler vann!

Egentlig ser det ikke ut som disse to utgavene har et eneste karosseripanel felles, men jeg kan jo ta feil.

Danny Bahar, sjefen, har tidligere sagt at han skal lage en serie på 24 biler, men om det er av hver, eller at det er 24 Corvette-basert til sammen, aner jeg ikke.

Men det vil sikkert interessere noen, for disse bilene, karbon og aluminium og masse håndarbeid, ser jo ut som en million dollar.

I stedet kan du kalle dem 60-prosenterne. Det er nemlig det du må betale. $585.000.

Med på kjøpet får du V-åtteren som er massert opp til 705 hester og nesten 700 Nm. Og hele 8.800 omdreininger – det låter jo nesten Italia. Og den velprøvde Magnetic Ride Control.

Powered by Labrador CMS