-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lynk & Co. En ny klubb i byen
Volvo har forhandlere. Polestar har Spaces. Lynk & Co har klubber. De har nettopp åpnet sin første i Amsterdam. Men litt pinglete som club-klubb kanskje. Den stenger 18.00!
Vi har jo visst at Lynk & Co, det tredje svenske Geely-merket, skulle gjøre ting enda mer annerledes.
Mens Volvo fremdeles er en bil du kan få lov til å kjøpe hos en forhandler, er eneste grunnen til at du som Polestar-kunde skal nærme deg en forhandler at du skal få utlevert bilen din, eller at den skal inn på tilbakekalling.
Handelen har du gjort på nett, og dersom du på død og liv vil overbevise deg selv om at den har plass til en barnevogn (eller ikke), må du oppsøke ut utstilt bil i en ‘space’
Oslo fikk for øvrig verdens første Polestar Space.
Lynk & Co tar eierskapstankegangen enda lenger. Du skal nok få lov til å eie den, men bildeling og abo ligger i bånn.
Som en person som lever og ånder i delings-samfunnet er du selvfølgelig interessert i det kollektive, du er utadvendt, inkluderende og urban.
Prototypen på en klubber.
Velkommen til klubben da, sier Lynk & Co og bygger en klubb. Du finner kanskje en bil langt der inne, men vekten er lagt på avsondrede lounges eller disker og bord.
Og kanskje mer mørk USA-stil enn ren og lys skandinavisk?
Men med attraksjoner. DJ-sets, eller sniktitt på kommende filmer eller et eller annet som skal få deg til å komme tilbake. Og du skal alltid kunne stikke av fra tråkige folk for å sjekke ut en 01 – den skal være der.
Du trenger ikke være medlem, klubbene er åpne for alle, men du kan bli medlem av bilen på tre forskjellige måter.
Måneds-abonnement, som sies opp med en måned varsel. Eller du betaler ikke noe, men stiller deg på en liste for å få lov til å leie noens Lynk & Co. Og den tredje er at du betaler nesten € 40.000 for hele bilen, så kan du leie den ut til de andre.
Vi får se hva publikum velger. Bilen skal først lanseres i Nederland, Tyskland, Spania, Frankrike, Sverige og et par steder til. Foreløpig står ikke Norge på kartet i det hele tatt.
Da blir det heller ikke noen klubb på Oslo med det første, men greit nok det – kulturhus med tema og vin er det kanskje nok av i Oslo nå.
Den neste klubben skal i hvert fall åpne i hjembyen Gøteborg før jul, og så kommer det en i Berlin på vårparten.
Det skal bli spennende å se om klubbkonseptet virker.