-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hyundais minste elbil
Hyundai satser åpenbart på dem som kommer etter oss. Bare uker etter at de viste sin "Ola-bil", presenterer de nå sin aller minste elbil.
– Basert på konseptbilen vi viste i Frankfurt i fjor, sier Hyundai.
Definitivt et av høydepunktene på det som kanskje vil vise seg å bli den siste IAA overhodet.
Men at den elbilen de viste nylig, fremdeles uten navn, har noe særlig med originalens ‘kinetiske kube’ å gjøre, eller dens ‘mangevinklede, men allikevel glatte’ overflate, er ikke helt opplagt for meg.
Og det gjør jo ingenting, for her har vi en elbil for de aller minste som ikke har spor av å være Bugatti- eller Aston Martin-lekebil.
Les også: Hyundai med ny familiebil
Jeg vet riktignok ikke hva denne skal koste, men den ser egentlig ikke ut som noen enorm formue.
Men på den andre siden vet jeg jo heller ikke om den skal bygges.
Vi kan imidlertid håpe på det, i teksten står det at vi skal få nærmere informasjoner når denne EV-en er klar til å by unge kunder på en enestående mobilitets-opplevelse.
Man ser av bildene at bilen er ganske kompakt. Den måler 138 cm i lengden, bredde og høyde er 81 og 82 cm. Akselavstanden også, forresten, akkurat som bredden.
Så er det litt tøft da, at den har to 24-volts motorer, til sammen 240 Watt.
De byr dessverre ikke på firehjulsdrift, begge sitter på bakhjulene. Og sikrer ungdommen muligheten til svimlende 7 km/t.
Og for å møte kundegruppens utvilsomme bærekraft-krav er bilen bygget i det tradisjonelle bærekraftmaterialet: tre.
Noen rekkevidde får vi ikke oppgitt, men den er utstyrt med en helt ny førerstøtteløsning basert på en flunkende ny teknologi.
Enkelt forklart betyr det at bilen kjører lenger jo mer føreren ler.
I katalogen er dette oppført som EAVC. Det betyr Emotion Adaptive Vehicle Control.