-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Elektro-rush fra BMW
Selvfølgelig er gårsdagens flunkende nye iX hovedsaken, men BMW frister oss allikevel med andre elektriske innslag i tillegg.
I går fortalte vi at BMW var i ferd med å få oss til å fly, en og en, med elektrisk hjelp.
Og nå kommer de med en elektrisk to-hjuling som også flytter grenser.
Av en eller annen grunn heter ikke den noe med ‘i’, derimot er den kalt noe så komplisert som Definition CE 04. Det betyr kanskje noe, men så langt har jeg ikke lest meg opp på denne ennå.
For meg holder det egentlig at den ser ut som den gjør: langt, lavt karosseri og en skikkelig diagonal stigning på fronten. I tillegg ligger det detaljer på utsiden som nesten gir et motorsykkelpreg.
Denne antydningen av å vise tekniske detaljer kan minne litt om de første Vespaene og Lambrettaene som også var ganske nakne.
Hadde jeg ikke visst bedre, kunne jeg trodd at det store fjæringselementet på venstre side bak, var en eksospotte.
Men dette er selvfølgelig elektrisk med batteriene lavt og flatt under gulvet slik at det blir gode oppbevaringsrom her. Hjelmen får for eksempel god plass under setet.
BMW sier i pressemeldingen at de var helt bevisste på at de skulle presentere scooterens teknologi som en del av designen. Det syns jo.
Men samtidig har de unnlatt å presentere noen tekniske detaljer.
Sannsynligvis viser de denne for å fortelle at de er i full fart med å utvikle fremtidens to-hjuls bidrag til moderne mobilitet. Det som startet med C Evolution-scooteren i 2014 og som har solgt i ganske begrenset antall siden da.
Deretter kom Vision Motorrad Next 100 i 2016 som var helt cyber-cop og i 2017 kom Motorrad Concept Link. Serien ble foreløpig avsluttet med Motorrad Vision DC Roadster i fjor som heller ikke virket veldig produksjonsfjern.
Når BMW sier at de er i ferd med å bli elektriske er det åpenbart at de tenker på motorsykkel-virksomheten også.
Det er opplagt at dagens deltaker er et ledd i denne nye el-serien på to hjul, men den virker så ned-på-jorda at den burde kunne settes i produksjon i morgen.