Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Lalique

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares Dubai

Ares med krystall

Vi har fortalt om italienske Ares som bygger moderne biler med klassiske vibber. Den siste er utviklet sammen med franske Lalique og du vil snart kunne møte den i nytt showroom i Dubai.

Publisert Sist oppdatert

Noe av det tøffeste du kunne ha på luksusbilen din før krigen var en kjølerfigur i krystall fra franske Lalique.

Finner du en uskadd en, av de klassiske seriene, kan du uten problemer få sekssifret kronebeløp for den. Det er skrevet tjukke bøker om dem og de dukker nå og da opp på auksjoner.

Nå er det dessverre ikke lenger lov med skarpe figurer utenpå, men Lalique eksisterer fremdeles. Med mye annet rart etter hvert, parfyme eller smykker eller interiør-detaljer.

Eller de blir med og dekorerer en bil, slik de har gjort sammen med skredderen i Modena, Ares.

Vi fortalte om et prosjekt han hadde, åpenbart inspirert av gammel Maserati, som de kalte for Wami. Nå er den for alvor presentert, som Lalique Spyder.

Lalique-innsatsen går på litt interiørdesign, med krystall-elementer på dashbord og ratt og langs midtkonsollen.

Enda litt sterkere preg av Dolce Vita kanskje, og åpenbart helt obligatorisk med et flagrende silkeskjerf på passasjeren.

Bilen har jeg applaudert før, avmålt Frua-inspirert. Men i forhold til det første forslaget, er denne litt mer sivilisert. Først og fremst ved at eksosen ikke lenger er sideblåser på hver side – nå stikker rørene forsiktig ut der bak.

Ikke et ord om tekniske data, men det er deler av interiøret som peker i retning av BMW, så kanskje vi kan gå ut fra at teknikken også kommer fra München.

Samtidig med at de sendte detaljer om det nye Lalique-samarbeidet, åpnet Ares det første av seks egne showrooms. Premieren skjedde i Dubai – hvis du er der finner du deres 250 kvadratmeter ved Gate 4 i Dubai International Financial Centre (DIFC).

Det skal ikke ta lang tid før slike er på plass i St Moritz, Kitzbühel, München, Zurich og hjemme i Modena heller.

Da kan man kanskje kalle dem etablert for alvor?

Powered by Labrador CMS