-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Global Skoda fra India
Skoda har klart det igjen – å finne på et navn som starter på K og ender på Q. Siste tilskudd til SUV-familien blir KUSHAQ.
Navnet er utledet fra Sanskrit, det gamle indiske språket, og kan oversettes med Konge eller Hersker.
Den nye modellen som er skreddersydd for India skal lanseres der i mars, men siden den omtales som global skal den på sikt også eksporteres til andre markeder.
De omtaler den som en mid-size SUV med typiske Skoda-egenskaper som smakfull design og god innvendig plass takket være en akselavstand som strekker seg 265 cm. Og det er faktisk det eneste målet vi får oppgitt i denne omgangen.
Men om den viderefører målene fra konseptbilen Vision IN som debuterte på bilutstillingen i New Delhi for et år siden, så blir den omtrent i samme format som den europeiske Kamiq.
Kushaq skal leveres med to alternative turbo bensinmotorer – TSI 1.0 og TSI 1.5. Kreftene sendes til forhjulene via 6-trinns manuell eller automat, alternativt 7-trinns DSG.
Bilen er den første ut på en ny plattform med betegnelse MQB-A0-IN – en MQB-variant som er skreddersydd for India. Skoda har hatt ansvaret for utviklingen av plattformen som også skal brukes til andre modeller fra VW-gruppen i fremtiden.
Det foreligger konkrete planer om fire nye mid-size modeller fra Skoda og Volkswagen på denne plattformen.
Skoda etablerte seg i India i 2001 og er ansvarlig for alle gruppens aktiviteter i det indiske markedet gjennom selskapet ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) – inkludert Audi, Porsche og Lamborghini.
De har vært representert i markedet helt siden 1930-tallet, og allerede i 1938 var India på 7. plass blant den tidens 39 eksportmarkeder.
Det indiske bilmarkedet er verdens femte største og har ligget på rundt tre millioner biler i året. Men med en befolkning på 1,3 milliarder ligger det fortsatt et stort vekstpotensial her.