-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Russisk monark
Med ujevne mellomrom dukker det opp meldinger om russiske elbiler. Monarch er en av dem. Hva vi vet om den? Fint lite.
Jeg aner ikke en gang hvem det er som står bak dette. Det blir imidlertid fortalt at de ansvarlige har jobbet med prosjektet siden 2015.
Og det dukket også opp et foto der president Putin var på vei inn i eller ut av Monarchen, så kanskje det til og med er bygget en virkelig bil og ikke bare modeller som disse bildene later til å vise.
Den er for tiden til utprøving og sertifisering hos myndighetene får vi også vite, med planer om å få til en produksjon på 20.000 biler i året.
Bilen er stor, dersom vi skal stole på målene: 5002 x 1950 x 1420 mm med en akselavstand på 3070 mm. To versjoner, en med 272 hk og 60 kWt batteri. Den andre med 544 hk og 80 kWt. Prestasjonene og rekkeviddene og ladetiden er også som vanlig «tenk på et tall».
En kort serie skal gjøres tilgjengelige for partnerne i selskapet, til 150.000 dollar per stykk – eller mer enn 11 millioner rubler. I mer produksjonsnær utgave skal prisene ligge på drøyt NOK 600.000.
Som en kollega alltid skriver når de omtaler litt løse informasjoner: Tror vi på dette?
Nei, ikke veldig.