-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Firmabil for din egen lille hær
Rezvani har vi vært innom før. De har en tendens til å bygge noe stort og kraftig, for så å bygge det enda større og kraftigere. Nå har de gått fra Tank til Hercules.
Tank var en slags kjempe-SUV. Rezvani kalte den en XUV, Extreme Utility Vehicle, der du godt kunne se for deg at Utility betydde litt granatskyting, og samtidig sørge for god beskyttelse hvis noen besvarte oppmerksomheten.
Siden de bruker Mopar-motorer tok det ikke lang tid før XUV-en ble Extreme i drivverk-avdelingen også. Da snakker vi 1000 hk på Chrysler / Mopar-språket – rett fra pakk-kassen.
Det er forresten mer Chrysler her også – eller Stellantis som det vel heter nå. Hele greia er bygget på en Wrangler. En ganske forsterket Wrangler, men like fullt en Jeep.
Men nå er det altså Hercules det dreier seg om. De har tatt en Tank og blåst hele påbygget der bak til himmels, slik at hekken nå bare er et omfattende pickup-plan. Litt lenger enn vanlig kan du si, man har nemlig fått plass til en ekstra Dana bakaksel der bak.
Den har ikke noe av den såkalte portal-akselen til en Brabus B63S 700 6x6, men bruker en spesielt utviklet (vi snakker Baja 1000 og liknende testbaner) Fox-opphengning som sammen med 37-tommers hjul gir mer enn nok fjæringsvei.
Derfor er den ikke bare Hercules, men en Hercules 6x6.
Som standard er den utstyrt med en Dodge Demon 6,2-liter kompressormotor. Men dersom du er redd for å møte en 1000 hesters Tank når du er ute på jobb med Hercules, og du ikke ønsker den skal få mindreverdighetskomplekser, stakkar, kan du utstyre den med en spesialbygget 7-liter med masse smidde komponenter og 1300 hester ut der hvor det hele kobles opp mot 8-trinns TorqueFliten fra en Ram 1500 TRX.
Vi snakker slektstre her.
Bak rattet kan du velge mellom 6x2, 6x4 og 6x6 – diffene låses pneumatisk fra en lokal kompressor.
Men dette er bare halve historien – og den delen av historien betaler du 225.000 dollar for. Et røverkjøp sammenliknet med Brabusen eller en Hennesey Goliath – hvis du nøyer deg med bare dette.
Men hvem kan egentlig klare seg der ute uten beskyttelse mot landminer og uten armert karosseri og ruter, uten dekk med militære spesifikasjoner så de kan kjøre flate herfra til dit du kan hente hjelp, uten varme-kamera, røyksky-kamuflasje og overlevelsessett som inkluderer gassmasker?
Ingen.
Så det er bare å oppgradere til militære spesifikasjoner det, og slå inn $ 325.000 på Visakortet.