-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Verdensrekord, innendørs Porsche
Det visste du ikke, at innendørs fartsrekord med bil har stått stille siden 2013. Nå er den endelig hevet, med en Porsche Taycan.
Var det ikke Aukrust-figuren Enkefru Engelschøn-Glad som i sin tid lanserte Innendørs sleggekast i et program i NRK?
Det høres like harmonisk og riktig ut som innendørs fartsrekord med bil.
Men jeg oppdaget en dag jeg var innom Guinness World Records, og greide å rive meg løs fra «Ektepar med flest kroppsdekorasjoner i verden» at noen faktisk tar denne rekorden på alvor også.
Og at Guinness stiller opp og sertifiserer den.
Den gamle rekorden ble satt av finnen Mikko Hirvonen med en spansk Crosscart i Expo-senteret i Helsinki for temmelig nøyaktig åtte år siden.
Det oppdaget åpenbart amerikaneren Leh Keen som til vanlig kjører en 911 GT America i USCAR-mesterskapet.
Han snakket med Porsche, fant et passende lokale i New Orleans sitt Convention Center og tok ut lyseblå Taycan.
Reglene krever at ved start og stopp skal bilen stå bom stille, derfor er gode bremser like viktig som nulltilhundre på 2,6.
Nå skulle man tro at Amerikas største utstillingshall var perfekt, men Keen oppdaget at det polerte betonggulvet var glatt som is. Og med en massiv betongvegg i den andre enden.
Han påstår han ikke tittet på speedometeret under kjøring, at han bare planla hvor oppbremsingen måtte begynne. Det viste seg allikevel at rekorden var slått med god margin.
Hirvonen hadde gjort 140 km/t på toppen av aks-kurven. Keen hadde klart 165,2 km/t.
Men egentlig er vel bare spørsmål om å finne et enda større anlegg med tak over? Det virker som det er bygget som setter rekorden – og ikke bilen.