MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG Marvel R Electric.

MG5 Electric

MG5 Electric

MG5 Electric

Mer elektrisk fra MG

Etter eventyrlig suksess og 3720 solgte elektriske ZS, utvider MG med tre nye modeller. Ladehybriden EHS er allerede sluppet, og snart kommer el-stasjonsvognen MG 5 og SUV-en Marvel R Electric. Dette kan gjøre MG til en av de større bilimportørene i Norge.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har ambisjoner, sier kommersiell direktør Dag Asbjørnsen og henviser til dagens MG-avduking: SUV-en Marvel R Electric og stasjonsvognen MG5 Electric.

– Vi ser for oss på årsbasis å selge 2000 Marvel R og 1500 til 2000 MG5 Electric, fortsetter Asbjørnsen. Disse kommer i tillegg til nylig lanserte ladehybride EHS. Videre ligger salgstempoet på populære MG ZS for tiden på et årsvolum rundt 3000 biler.

I sum kan dette i dagens marked gjøre MG til et betydelig bilmerke i Norge med samlet årsvolum 7-8000 biler, det dobbelte av hva de solgte i fjor.

Marvel R Electric
VW ID.4 og Skoda Enyaq. Når bilen slippes løs på norske bilkjøpere til sommeren, kan kjøperne velge mellom firehjulstrekk med to motorer bak og en foran, eller bare bakhjulsdrift.

Med drift på alle hjul yter bilen 288 hk, men har hele 665 Nm i moment. Det enorme momentet er med på å flytte bilen fra stillestående til 100 km/t på 4,9 sekunder og til 50 km/t tar det bare 1,8 sekunder. Toppfart begrenset til 200 km/t er av mer teoretisk interesse.

357 liter bagasjerom

Vel så viktig som alle de fysiske målene er rekkevidden som oppgis til drøyt 400 WLTP-kilometer.

Marvel R lades hjemme med inntil 11 kW, men MG har så langt ikke oppgitt DC-ladefarten ute på landeveien. Dog antyder de hurtiglading inntil 80 prosent batterikapasitet på 30 minutter under ideelle temperaturforhold.

Innvendig har MG kopiert Tesla i å dashbordmontere en vertikalskjerm på hele 19,4 tommer.

Stasjonsvogn

MG5 skal være verdens første elektriske stasjonsvogn, trekker på forhjulene, laster 578 liter bagasje som øker til 1456 liter konfigurert som toseter. 4,54 meter lang er dette en såkalt C-klasse bil, ikke ulik eksempelvis Skoda Octavia, Ford Focus og Kia Ceed i størrelse.

184 hestekrefter

La oss legge til at MG5 trekker 500 kilo etter seg og laster 75 kg på taket.

Heller ikke for MG5 er DC-ladefarten oppgitt, men i likhet med Marvel R lader den inntil 11 kW hjemme og inntil 80 prosent på en halvtime ved hurtiglading.

Prisene er ikke klare ennå, men 299.000 kroner for MG5 stasjonsvogn og 399.000 kroner for Marvel R er vårt tips.

Dette er Marvel R Electric:

    Elektrisk SUVTre motorer, 288 hk/665 Nm.Firehjulsdrift, to motoren bak, én foran.400 km rekkevidde WLTP.1,8 sek akselerasjon 0–50 km/t.4,9 sek akselerasjon 0–100 km/t.200 km/t topphastighet.11 kW AC trefaset lading hjemme.Kan trekke opptil 750 kg.Digitalt dashbord med 19,4” berøringsskjerm.MG Pilot – førerassistanse.Klimaanlegg med varmepumpe.V2L strømforsyning for ekstern bruk.

    Og dette er MG5 Electric:

      Verdens første elektriske stasjonsvogn.400 km WLTP-rekkevidde.578 liter bagasjeromsvolum.Over 1400 l bagasjeromsvolum nedfelt.Elektrisk motor på 184 hk/280 Nm.3,4 s akselerasjon 0–50 km/t.8,3 s akselerasjon 0–100 km/t.11 kW AC-lader.Kan trekke opptil 500 kg.75 kg taklast.MG Pilot – førerassistanse.V2L strømforsyning for ekstern bruk.
Powered by Labrador CMS