-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Underholdende
Livet på veien blir mye morsommere med 130 hester enn med 75. Er du i tvil, så prøv Opel Corsa GS.
Først publisert i Bladet BIL nummer 5/2020.
Det er bare å erkjenne at liten bil og 200 hk gir mening til munnhellet om en hyggelig dag på jobben. Men ikke alle holder ut det sportslige oppsettet til eksempelvis de raskeste tyskerne i småbilklassen. Hverdagen består tross alt ikke av så mange fartsetapper, og i hvert fall ikke på lukket vei.
Så for de fleste holder det med 130 hk. Det er hva Opel tilbyr i nye Corsa GS, og bilen med det svarte taket og de tøffe setene balanserer det sportslige med bra komfort innenfor prisrammen på 320.000 kroner (pluss frakt/levering).
Corsa GS underholder bortimot like mye som det frekke ytret sladrer om. Litt kjappere veksling mellom de åtte trinnene i automatkassen hadde gjort susen, og hvor ble det av de uttrekkbare sitteputene i tidligere så utmerkede Opel-setene? Det hadde også gjort seg med skjermbasert instrumentflate.
Uansett: Smilets bredde vokser med gasspådraget, og jeg kan leve med det særfranske (Opel eies av PSA, for dem som ikke har fått det med seg), hvor pilen på tankmåleren er fjernet og erstattet med å plassere måleren på samme side av instrumentpanelet som påfyllingen er. Nå er akkurat den lille detaljen mer sær enn fransk, men la gå.
Siden Opel satser tungt på elbiler i Norge og de bensinmotorsterke småbilene stadig blir færre, noteres stort pluss i boka for at Opel velger å ta Corsa GS til Norge.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.