Seat Ibiza og Arona

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Ibiza

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat Arona

Seat fornyer de minste

Seat foretar et ansiktsløft på Ibiza og Arona, men de blir neppe norgesaktuelle av den grunn.

Publisert Sist oppdatert

Det er Seats derivater av henholdsvis Polo og T-Cross som nå er modne for en midtlivs-oppdatering. Ibiza er Seats suverene bestselger og solgt i nesten seks millioner siden betegnelsen først ble lansert i 1984. Arona er minstemann i Seats SUV-familie.

Bilene er basert på VW-gruppens fleksible MQB-plattform og produseres ved fabrikken i Martorell ved Barcelona.

Begge modeller får nå kosmetiske endringer i eksteriøret. For Aronas del innebærer det elementer som skal gi bilen off-road-vibber. LED hovedlys blir standard i begge modeller.

Innendørs er endringene større med helt nytt dashbord med større, høyere plassert infotainment-skjerm, samt nytt multifunksjonsratt med detaljer i nappa.

Ambient belysning og opplyste lufteventiler er også blant nyhetene.

Både Ibiza og Arona er hele tiden «på nett», enten du befinner deg inne i eller utenfor bilen. Det inkluderer trådløs integrasjon mot Android Auto og Apple CarPlay, samt en oppdatert Seat Connect app som gir deg informasjon på smartfonen.

Se den virtuelle lanseringen - saken fortsetter:

Brukerne kan kommunisere med infotainment-systemet via stemmestyring som aktiviseres ved kommandoen «Hola Hola».

Avhengig av utstyrsnivå får du tilgang til digitale hjelpemidler som Travel Assist, Lane Assist, Side Assist, trafikkskiltleser og automatisk fjernlysassistent.

Ibiza skal leveres med seks forskjellige drivlinjer for bensin og naturgass med effekt fra 80 til 150 hestekrefter. For Arona er minste motor en 90-hester og utvalget redusert til fem.

Og da skjønner du kanskje hvorfor jeg innledet med å si at bilene neppe blir norgesaktuelle – her snakker vi nemlig verken plug-in eller elbil, og da blir nok volumet for begrenset.

Powered by Labrador CMS