-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Seat fornyer de minste
Seat foretar et ansiktsløft på Ibiza og Arona, men de blir neppe norgesaktuelle av den grunn.
Det er Seats derivater av henholdsvis Polo og T-Cross som nå er modne for en midtlivs-oppdatering. Ibiza er Seats suverene bestselger og solgt i nesten seks millioner siden betegnelsen først ble lansert i 1984. Arona er minstemann i Seats SUV-familie.
Bilene er basert på VW-gruppens fleksible MQB-plattform og produseres ved fabrikken i Martorell ved Barcelona.
Begge modeller får nå kosmetiske endringer i eksteriøret. For Aronas del innebærer det elementer som skal gi bilen off-road-vibber. LED hovedlys blir standard i begge modeller.
Innendørs er endringene større med helt nytt dashbord med større, høyere plassert infotainment-skjerm, samt nytt multifunksjonsratt med detaljer i nappa.
Ambient belysning og opplyste lufteventiler er også blant nyhetene.
Både Ibiza og Arona er hele tiden «på nett», enten du befinner deg inne i eller utenfor bilen. Det inkluderer trådløs integrasjon mot Android Auto og Apple CarPlay, samt en oppdatert Seat Connect app som gir deg informasjon på smartfonen.
Se den virtuelle lanseringen - saken fortsetter:
Brukerne kan kommunisere med infotainment-systemet via stemmestyring som aktiviseres ved kommandoen «Hola Hola».
Avhengig av utstyrsnivå får du tilgang til digitale hjelpemidler som Travel Assist, Lane Assist, Side Assist, trafikkskiltleser og automatisk fjernlysassistent.
Ibiza skal leveres med seks forskjellige drivlinjer for bensin og naturgass med effekt fra 80 til 150 hestekrefter. For Arona er minste motor en 90-hester og utvalget redusert til fem.
Og da skjønner du kanskje hvorfor jeg innledet med å si at bilene neppe blir norgesaktuelle – her snakker vi nemlig verken plug-in eller elbil, og da blir nok volumet for begrenset.