-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Rudskogen klar for Taycan-innrykk
Allerede ruller det 1427 Taycan på norske veier. Nå kan eierne også hygge seg med banekjøring – helt uten rekkeviddeangst.
Rudskogen Motorsenter har i samarbeid med Porsche Norge investert i fire hurtigladepunkter på arenaen. Banen i Rakkestad blir dermed blant de første motorsportanleggene i verden tilrettelagt for elektrisk banekjøring.
En Porsche hører hjemme på racerbanen og eierne er gjerne kjøreglade sjfører. Med de nye ladestasjonene på Rudskogen er det i større grad tilrettelagt for å kjøre elektriske Porsche Taycan og fremtidige helelektriske modeller på bane.
Hurtigladerne er ifølge Porsche-importøren koblet via batteribanker (Porsche Chargebox) som sammen med nettilkoblingen booster ladeeffekten til 320 kW.
Fordelen med en slik unik konfigurasjon for hurtigladerne er at ladeutstyret er skånsomt mot strømnettet, men samtidig leverer imponerende ytelser. Strømnettet belastes med 110 kW, resterende effekt hentes fra batteribanken.
Porsche styrker med dette også samarbeidet med Rudskogen, som er Norges fremste arena for banekjøring.
– Alle Porsche-modeller har ekstreme kjøreegenskapene, og den arenaen der disse egenskapene kommer best til frem er på bane. Vi er derfor veldig tilfredse med at vi nå kan tilby banekjøring også for alle våre nye Taycan-eiere, sier Morten Scheel, adm. direktør Porsche Norge.
Gjennom denne investeringen er rammene lagt for en fremtidsrettet utvikling på Rudskogen, noe som bidrar til å gjøre banekjøring mer attraktiv også for elbiler.
– For Rudskogen er dette en stor dag og en milepæl i vår 31 år lange historie. Vi er stolte over å ta et stort skritt på veien mot et fremtidsrettet og grønnere anlegg, som nå også legger til rette for elektriske kjøretøy. Vi er takknemlige for det fine samarbeidet vi har med Porsche Norge som har bidratt for å få disse hurtigladerne til Rudskogen, sier eier og daglig leder av Rudskogen Motorsenter, Harald Huysman.