Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche
Morten Scheel og Harald Huysman
Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche
Morten Scheel og Harald Huysman
Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche
Morten Scheel og Harald Huysman
Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche
Morten Scheel og Harald Huysman
Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen installerer hurtigladere i samarbeid med Porsche

Rudskogen klar for Taycan-innrykk

Allerede ruller det 1427 Taycan på norske veier. Nå kan eierne også hygge seg med banekjøring – helt uten rekkeviddeangst.

Publisert Sist oppdatert

Rudskogen Motorsenter har i samarbeid med Porsche Norge investert i fire hurtigladepunkter på arenaen. Banen i Rakkestad blir dermed blant de første motorsportanleggene i verden tilrettelagt for elektrisk banekjøring.

En Porsche hører hjemme på racerbanen og eierne er gjerne kjøreglade sjfører. Med de nye ladestasjonene på Rudskogen er det i større grad tilrettelagt for å kjøre elektriske Porsche Taycan og fremtidige helelektriske modeller på bane.

Hurtigladerne er ifølge Porsche-importøren koblet via batteribanker (Porsche Chargebox) som sammen med nettilkoblingen booster ladeeffekten til 320 kW.

Fordelen med en slik unik konfigurasjon for hurtigladerne er at ladeutstyret er skånsomt mot strømnettet, men samtidig leverer imponerende ytelser. Strømnettet belastes med 110 kW, resterende effekt hentes fra batteribanken.

Porsche styrker med dette også samarbeidet med Rudskogen, som er Norges fremste arena for banekjøring.

– Alle Porsche-modeller har ekstreme kjøreegenskapene, og den arenaen der disse egenskapene kommer best til frem er på bane. Vi er derfor veldig tilfredse med at vi nå kan tilby banekjøring også for alle våre nye Taycan-eiere, sier Morten Scheel, adm. direktør Porsche Norge.

Gjennom denne investeringen er rammene lagt for en fremtidsrettet utvikling på Rudskogen, noe som bidrar til å gjøre banekjøring mer attraktiv også for elbiler.

– For Rudskogen er dette en stor dag og en milepæl i vår 31 år lange historie. Vi er stolte over å ta et stort skritt på veien mot et fremtidsrettet og grønnere anlegg, som nå også legger til rette for elektriske kjøretøy. Vi er takknemlige for det fine samarbeidet vi har med Porsche Norge som har bidratt for å få disse hurtigladerne til Rudskogen, sier eier og daglig leder av Rudskogen Motorsenter, Harald Huysman.

Powered by Labrador CMS