-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
To legender slår seg sammen
Porsche Motorsport slår seg sammen med Team Penske. Målet er å nå til topps i VM og vinne legendariske klassikere.
Det er den nye internasjonale klassen for hybride prototyper, LMDh, de to selskapene nå skal legge sin felles innsats i.
Klassen er godkjent for det offisielle verdensmesterskapet, FIA WEC, samtidig som bilene danner toppklassen i North American IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC).
Bilene skal konkurrere under navnet Porsche Penske Motorsport, og to ekvipasjer skal slåss om topplasseringer i hver av de to seriene. Avtalen mellom Porsche og Penske, et team som har røtter helt tilbake til 1966, skal løpe over flere år med løpsstart fra 2023.
Porsche vil også stille biler til rådighet for sine kundeteam og lover at disse vil få tilgang til all teknologi etter som den utvikles og bilene perfeksjoneres.
Bilene i LMDh-klassen med en vekt på rundt 1000 kg er basert på et LMP2-chassis og den hybride drivlinjen får en effekt på 500 kW (680 hk). De skal konkurrere med såkalte hypercars (LMH) som blir den andre toppklassen.
– For første gang i Porsches historie vil vi ha ett globalt team som konkurrerer i de to største mesterskapene i verden. Vi kommer til å etablere teambaser på begge sider av Atlanteren, noe som vil sette oss i stand til å vinne klassiske langdistanserace som Le Mans, Daytona og Sebring, sier Porsche-sjef Oliver Blume.
Det er ikke første gang Porsche og Penske samarbeider. De gjorde det sist i American Le Mans Series i LMP2-klassen med Porsche Spider i perioden 2006-2008. På 1970-tallet hadde det amerikanske teamet stor suksess med legendariske Porsche 917 i Can-Am-serien.