-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Glimt av Volvos fremtid
Volvo viser et konsept som gir oss en forsmak på fremtidens elbiler med økt rekkevidde og raskere lading.
Neste nye modell fra Volvo skal bygges på en ny plattform som er utviklet eksklusivt for elbiler. Det gir et vesentlig bedre utgangspunkt enn dagens plattform som brukes for biler med ulike typer drivlinje.
Ved å fjerne all kompleksitet forbundet med forbrenningsmotorer har ingeniørene oppnådd en ny grad av fleksibilitet som tidligere ikke var mulig.
Og siden batteripakkene ligger i gulvet og elmotorer oppnår vesentlig mindre plass enn de fossildrevne, kommer dette passasjeravdelingen til gode.
Volvo Concept Recharge gir oss en forsmak på en ny generasjon elbiler med helt flatt gulv. Første modell ut på den nye plattformen er en SUV.
Konseptbilen har et lavt panser, lang akselavstand, korte overheng og store hjul. Siden gulvet er helt flatt, kan man benytte området mellom forsetene til smarte oppbevaringsløsninger.
Volvo har valgt å beholde den høye sittestillingen fra dagens SUV-er som mange setter pris på, men den nye karosseriformen gir bedre aerodynamikk og øker dermed potensialet for lang rekkevidde.
Interiøret er fleksibelt og romslig, på dashbordet sitter en horisontal 15-tommers berøringsskjerm og en annen skjerm tar over for konvensjonelle instrumenter.
Som vanlig fremhever Volvo sitt klassiske kjennetegn – skandinavisk design som per deres definisjon innebærer rene linjer og bruk av bærekraftige materialer.
– Inne i Concept Recharge har vi skapt en ekte skandinavisk stuefølelse. Interiøret kombinerer vår nyeste teknologi med vakre, bærekraftige og naturlige materialer, sier designsjef Robin Page.
– Alle deler av interiøret er et lite kunstverk i seg selv, og kunne stått alene som et individuelt møbel i et rom. Vi bruker de nyeste teknologiene, men ikke for teknologiens egen skyld. Vi legger alltid vekt på de fordelene teknologiene kan føre med seg.
Concept Recharge representerer også Volvos sikkerhetsambisjoner for årene som kommer. En LiDAR-sensor er plassert i en optimal posisjon på taket for å samle informasjon om omgivelsene rundt bilen.
– Med Concept Recharge viderefører vi Volvos rike designarv på en moderne og frisk måte gjennom overgangen til vår helelektriske fremtid. Den representerer alt vi tror at kundene ønsker seg fra en helelektrisk Volvo, og vi gleder oss til å ta denne filosofien i bruk i vår neste generasjon biler, avslutter Robin Page.
Volvo Cars blir i løpet av få år en helelektrisk bilprodusent og jobber for fullt med å optimalisere sin utvikling og produksjon av batterier for å møte kundenes behov: Lengre rekkevidde og kortere ladetider.
I nær fremtid innleder Volvo et samarbeid med det svenske batteriselskapet Northvolt for å øke energitettheten i batteriene sine med opptil 50 prosent sammenlignet med hva som er tilgjengelig på markedet i dag.
Senere i dette tiåret satser Volvo også på å bryte den magiske grensen for energitetthet på 1000 Wh/l, og med det oppnå en reell rekkevidde på 1000 km.
De nåværende ladetidene forventes å være nesten halvert innen 2025, takket være bedre batteriteknologi og løpende forbedringer av programvare og ladeteknologi.