Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

Nå kan du bestille den heftige Mach-E GT

Norske kunder har tatt godt imot Mustang Mach-E. Nå åpner Ford for bestilling av toppmodellen med inntil 487 hestekrefter.

Publisert Sist oppdatert

I første halvår ble det ifølge OFV registrert 2718 nye Ford Mustang Mach-E på norske skilter, den var øverst på statistikken i mai og nummer to bak Tesla Model 3 i juni.

Les vår prøvekjøring av Mustang Mach-E 

Nå kommer modellen for dem som ønsker maksimalt med krefter. Mustang Mach-E GT har hele 465 hestekrefter og maks dreiemoment på 830 Newtonmeter. Via en boost-funksjon henter man ut ytterligere fem prosent over en kort periode.

Nye Mustang Mach-E GT er utstyrt med to elektriske motorer, firehjulsdrift, avanserte MagneRide adaptive dempere som justerer seg etter valgt kjøremodus og et bremsesystem fra Brembo.

Ford lover at kombinasjonen gir fantastiske kjøreegenskaper. Mach-E GT kommer også med en unik drivlinjekalibrering som gjør at mer av dreiemomentet blir fordelt til bakhjulene sammenlignet med de andre Mustang Mach-E med firehjulsdrift.

Den kommer også med et nytt kjøremodus, «Helt utemmet», som er utviklet for å balansere bruken av krefter og dreiemoment for best mulig rundetider på bane.

Bilen er priset fra 635.000 kroner, men det kommer også en egen lanseringsmodell i begrenset opplag.

Ford hevder at Mustang Mach-E GT i praksis har alt utstyr som standard, man velger kun farge og eventuelt panoramatak.

På lanseringsutgavene av Mach-E GT som først blir tilgjengelig for bestilling er bilen allerede utstyrt med panoramatak og i fargene Grabber Blue, Cyber Orange og Dark Matter Grey. Disse topp utstyrte lanseringsmodellene koster fra 658.000 kroner.

Leveringene av nye Mustang Mach-E GT estimeres å starte mot slutten av året/tidlig i 2022.

Powered by Labrador CMS