-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mobile ladere
Mobil service er bare såååå 2020. Nå er det mobile ladere som gjelder.
Jeg ser det er bilforhandlere som endelig har begynt å tenke på mobile service-enheter etter at Vegvesenet har myket opp regelverket rundt bilreparasjoner.
Men E-GAP i Italia har kommet litt lenger.
De kjører rundt og leverer strøm.
Du bestiller dem til en bestemt tid og et bestemt sted på appen. En liten elektrisk varebil kommer og lader din bil med forholdsvis raske 60 kW.
Du betaler over appen, og behøver egentlig ikke være til stede.
Om det blir fryktelig dyrt, aner jeg ikke – man betaler vel antakelig både for strømmen og for den tiden operatøren står der og kjeder seg.
Men at det er behov for en slik tjeneste, kan det ikke være tvil om.
Det store paradokset er jo at den elektriske bybiler ikke er egnet til by i det hele tatt, for de som bor i byer – i store leiegårder – sjelden har lademuligheter.
Foreløpig er E-GAP tjenesten begrenset til Roma og Milano, men de er klare til å utvide både hjemme og utenlands.
Og en rekke bilforhandlere har allerede knyttet seg opp mot dem, slik at når de selger en elbil, følger det også med et abonnement på E-GAP.