Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C
Czinger 21C

Czinger: mer enn bare prat

Amerikanske Czinger var en av de nye superbilene som ikke kom til Genève i fjor, fordi Genève ikke kom til oss. Men den begeistrede forhåndsomtalen vi ga bilen var åpenbart ikke basert på tomprat.

Publisert Sist oppdatert

Det er moro når disse nye produsentene gjør mer enn å sende ut noen renderinger med medfølgende data der prestasjonene høres ut som ’tenk på et tall’.

Les vår forhåndsomtale og se bildegalleri her

Siden de ikke har fått vist sin 1233-hesters hyperbil (med forbrenningsmotor vel å merke!) for et global publikum ennå, valgte de i stedet å bruke Pebble Beach for debuten.

Jeg regner med at bilen ville vakt oppsikt og interesse uansett, men her er åpenbart en produsent som foretrekker å ‘walk the talk’. Vise hva bilen er god for, ikke bare snakke om det.

Så et par uker før Monterey-weekenden tok de en tur til Laguna Seca der de like godt knuste produksjonsbil-rekorden.

Knuste i denne sammenheng er ingen overdrivelse. Den gamle rekorden satt med en McLaren Senna lød på 1.27.62.

Da Czinger 21C med gatebil-oppskrift Michelin Pilot Sport Cup 2R dekk med Joel Miller bak rattet var ferdig med dagen sto rekorden på 1.25.44.

Spesifikasjonene er fremdeles slik som vi fortalte da vi presenterte dere for denne bilen første gang. Bortsett fra at vi kan legge til at den egenutviklede motoren er også bygget for å kunne kjøre på forskjellige E-fuels slik at den blir en netto nullutslipper.

En solid rival for Aston Martins Valkyrie, men den skal bare bygges i 80 eksemplarer.

Powered by Labrador CMS