-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Morgans nye trehjuling
Da de droppet den siste lovte Morgan oss at de skulle komme med en ny. Nå ser det ut til at de holder ord.
For meg blir den nye trehjulingen til Morgan et brudd med alt som er hellig i den delen av verden.
En trehjuling skal ha en V2 motor i front, og frittliggende.
Det hadde de klassiske Morganene, det hadde den siste moderne tre-hjuls Morganen også og – ikke minst – det hadde Rotta som jeg var Europa rundt med, og det har den fremdeles, selv om reisene er litt kortere nå for tiden.
Selvfølgelig vet jeg at Morgan hadde 3-hjulinger med rekkefirere fra Ford under panseret også – på tredvetallet.
Men de så ut som de slitne familiebilene for dårlig råd, som de egentlig var. Milevidt fra de spreke brødrene med en oljesprutende JAP der foran.
Den nye skal også ha en rekke-motor fra Ford. Tresylindret riktignok, men på 1,5 liter og med en splittet radiator i fronten. Jeg vet ikke hvordan det vil se ut, vanskelig å bedømme fra de få bildene Morgan har sluppet, men jeg frykter det verste.
Oppsiden er at denne kommer sikkert til å få 50 % flere hester enn de 80 vi fikk fra den gamle, og den gamle gikk ikke spesielt fort rundt heller, så prestasjonene kommer sikkert til å bli bedre.
Morgan-folket later til å satse på 500 kg på denne også, akkurat som den forrige.
Også når det gjelder kjøreegenskaper later det til at de holder seg til standarden fra forgjengeren. Fotavtrykket blir like stort, men cockpiten blir litt bredere enn den gamle, og gulvet kommer lenger ned så man sitter litt dypere.
Men den blir akkurat like åpen, og blant ekstrautstyret kommer det garantert til å bli ikkenoe tak. Kanskje et tonneau cover som kan gjøre den til en slags enseter, men ikke mer.
Det er jo ingen grunn til å endre på interiør eller andre detaljer heller, og det blir sikkert mange muligheter for å utstyre den med personlig grafikk.
Designsjefen, Jon Wells, har lagt in en gøyal liten finte da. Noen nesten flate plater som står litt ut fra karosseriet.
Dels skal de styre luftstrømmen langs karosseriet samtidig som de skal hjelpe til å trekke den varme luften ut fra radiatorene der foran. Men i tillegg skal man kunne feste kofferter eller bensintanker til dem. Og de er perfekte som underlag for festlig grafikk.
– Dessuten, sier Wells, – lager de litt drama.
Steve Morris, Morgan-sjefen, sier til Autocar at han ikke vil virke over-optimistisk, men han tror faktisk at når den kommer skikkelige i gang, vil den selge like godt som alle firhjulingene deres til sammen.
Men hvor blir det av den elektriske?
Det var i mars i fjor at fabrikken fortalte at nå hadde de endelig droppet utviklingen av den EV3 som de viste i Genève i 2016. Er det ikke snart på tide å blåse liv i den igjen?