-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Sportsbildrøm uten produsent
Fire britiske selskaper har sammen utviklet et sportsbilkonsept, uten at de har konkrete produksjonsplaner.
Konseptet er ment som en moderne tolkning av den stolte, britiske sportsbiltradisjonen – en grønnere bil som skal være en nytelse å dra på søndagsutflukt med.
En roadster ribbet for tak og vinduer og bygget av bærekraftige materialer – selvsagt med elektrisk drivlinje.
Prosjektet startet under pandemien og er subsidiert av britiske myndigheters via Office for Zero Emission Vehicles. Briefen gikk ut på å skape en sportsbil som er snill mot naturen, både med hensyn til drivlinje og materialbruk.
De fire selskapene er eksperter på hvert sitt felt – Astheimer Design, BAMD Composites, Conjure og Potenza Technologies. I stedet for å modifisere en eksisterende bil startet de med blanke ark og gjorde alt fra scratch.
De tok utgangspunkt i en batteripakke på 88 kWt, men for å oppnå best mulig vektbalanse splittet de den i to individuelle 44 kWt-pakker og plasserte en i front og den andre under gulvet. Det skal holde til en rekkevidde på 644 kilometer.
Karosseriet er meget aerodynamisk og utført i lett naturlig-fiber-kompositt.
Vi får ikke oppgitt noen data med hensyn til ytelser, men før en eventuell realisering må de jobbe for å få opp ladehastigheten som i konseptet er begrenset til 22 kW slik at det tar fire timer å fylle et tomt batteri.
Innendørs råder minimalisme i kombinasjon med moderne teknologi. All viktig informasjon vises på et 5-tommers skjerm integrert i rattet samt en 10-tommers infotainment-skjerm basert på Android Auto.