-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Safari-Porsche under utvikling
Det fins tydeligvis ingen grenser for hvor mange varianter Porsche kan utvikle basert på 911. Denne kan ta deg langt ut på viddene.
I dag tilbyr Porsche sin 911 i tre karosseriformer, som Coupé, Cabriolet og Targa. Disse leveres så med ulike motoriseringer, med drift på to eller fire og som rendyrkede racerbiler du bare kan glemme å få skilter på.
Men bilen som her er avbildet tar vel kaka? Selv om Porsche ikke har bekreftet modellen offisielt, ser det nå ut som de skal realisere et konsept utviklet i 2012 med betegnelse 911 Vision Safari.
Den gang var bilen basert på 991-generasjonen – nå er det selvsagt den nye 992-generasjonen som ligger i bunnen. Forøvrig er oppskriften den samme:
Man løfter karosseriet, bredder ut skjermbuene, monterer dekk med høyere profil og kraftige mønster og legger til litt ekstra beskyttelse hist og pist.
Dette er langt fra ukjent territorium for Porsche. De lanserte sin 911 SC Safari i 1978 og bygget en trio med 911-baserte 953 rallybiler for Dakar Rally 1984 som de gikk seirende ut av.
Dette er selvsagt attraktive biler som samlere verden rundt ønsker å legge hendene på, koste hva det koste vil, noe som har fristet Porsche-spesialister til å bygge sine egne varianter basert på tilårskomne 911-er.
Du husker kanskje Singers spesialutgave som vi omtalte i våres?
Nå ser det ut som Porsche selv vi ha en del av dette attraktive markedet ved å tilby sin egen 911 Safari.
I tillegg til samlere verden rundt kan en slik modell være interessant for markeder som Kina og Russland hvor veiene kan være lite egnet for sportsbil med liten bakkeklaring når man beveger seg ut av tettbygde strøk – en av grunnene til at muskuløse crossovere er pop her.
Bilen har vært ute og testet en stund nå, så kanskje vi får mer konkret informasjon fra Porsche om hva planene går ut på neste år. Noen volumselger blir det neppe, men noen hundre eksemplarer får garantert bein å gå på.