-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
3000 hester er den nye standarden
Ikke før er de første testrapportene om den nye 2000-hesters Pininfarina Battista ute, før en som også gjerne vil være med på leken forteller om sin kandidat. Med 3000 hester for sikkerhets skyld.
Det dreier seg om Arash som vi har møtt med jevne mellomrom før.
Han har åpenbart flere utgaver av sin grunnkonstruksjon som ble vist som Imperium Concept i fjor sommer. Mye tyder på at betegnelsen blir AFX hvis og når bilen settes i produksjon.
Imperium E kommer med en motor på beskjedne 600 kW. I dyrespråket heter det 816 hk.
I den som heter bare Imperium finner man to av disse motorene, som forresten veier 18 kg hver.
Og så har vi dagens siste da, Imperium S. Der har man en av disse motorene ved hvert hjul – det vil si at man har 3.264 hester å temme.
Bilene bruker en 800 volts arkitektur, har selvfølgelig væskekjølt batteripakke og skryter ikke av spesielle finesser når det gjelder celle-avdelingen.
Derimot forteller de at du kan velge mellom 50 eller 100 kWt kapasitet.
Ingen av dem høres særlig overbevisende ut dersom du skulle tenke deg en tur til sommerhuset på Rivieraen.
Les om da Pininfarina Battista besøkte Oslo
Lovende er det imidlertid at Arash presiserer at de jobber hardt for å holde vekten nede. Med karbon monococque og 21-tommers hjul (bak i hvert fall) holder de allikevel vekten på mellom 900 og 1150 kg. Men den store batteripakken legger på ytterligere 450 kg.
Dersom du nøyer deg med det mindre Sprint-størrelse batteriet, øker du med 250 kg.
For de av dere som lurer på om dere kommer frem til hytta med denne, er det kanskje en trøst å vite at den leveres med varmepumpe.
Og hva kan man si om utseendet annet enn at det følger alle vedtatte sannheter om superbiler. Uansett hva slags motorer de har og hvor de er plassert, skal det se ut som verdens sentralmotor.
Det gjør det her også.
Ikke overraskende skal bilene bygges i sterkt begrensede, nummererte opplag.