-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Chrysler på el-sporet
Det er noen år siden det har vært solgt nye Chrysler-modeller i Norge, men under den nye Stellantis-paraplyen kan det amerikanske merket gå mot en ny vår.
I Norge hadde Chrysler sin storhetstid med Voyager mens flerbruksbilene dominerte rundt århundreskiftet, og dere med interesse for bilsport vil huske Neon Cup som var meget populær selv om den ikke resulterte i høyt salgsvolum.
Så fulgte «gangsterbilen» PT Cruiser med sin spesielle design, Sebring, Stratus, 300 C, men ingen av dem gjorde særlig innhugg på salgsstatistikken.
Nå forteller Chrysler at de skal lansere sin første elbil i 2025 og at de skal bli hel-elektriske innen 2028. Som en forsmak på hva vi har i vente viser de en konseptbil med betegnelse Airflow på CES-showet som pågår i Las Vegas for tiden.
Airflow er en elegant crossover med en oppgitt rekkevidde på drøyt 60 mil samt mulighet for hurtiglading.
Stellantis hevder bilen benytter STLA software som gir den kunstig intelligens med hensyn til operativsystem (STLA Brain), infotainment (STLA SmartCockpit) samt STLA AutoDrive med selvkjørings-egenskaper på nivå tre.
Bilen har en motor på hver aksel og samlet effekt på drøye 400 hestekrefter.
Interiøret er åpent og luftig i lyse fargetoner og med panorama soltak. Dashbordet er fylt med tre skjermer som fyller hele bilens bredde og er ellers blottet for knapper og brytere.
Det er også kameraer rettet mot hvert sete slik at man kan delta i videosamtaler under reisen.
Chrysler nevner ikke konkrete produksjonsplaner, men sier teknologien de her viser vil finne veien til fremtidige modeller som blir elektriske og oppkoblede.
Airflow er ingen ny betegnelse hos Chrysler. På 1930-tallet hadde de en serie modeller som ifølge Chrysler var de første designet for lav luftmotstand i vindtunnel og med teknikk hentet fra flyindustrien.
Bilene ble ingen salgssuksess, men var på mange måter banebrytende ved at de flyttet motoren fremover for å gi bedre innvendig plass samtidig som passasjerene ble plassert mellom akslene for økt komfort.