Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Ferox-T

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Hero

Militem Magnum

Militem Magnum

Militem Magnum

Militem Magnum

Militem Magnum

Militem Magnum

Militem Magnum

Militem

Militem

Militem

Jeep med italiensk stil

Det er selvfølgelig ganske logisk at hvis man ikke gidder jazze opp Jeepen sin selv, kan man overlate det til andre. Til italienske Militem for eksempel.

Publisert Sist oppdatert

Nå skulle man imidlertid tro at å bygge om en Jeep var en sann glede – en rus der man boltret seg i katalogene. Jeep er jo fra fødselen av designet for å bli påbygd et eller annet.

Og det er vel fra det Jeep tjener så bra penger, denne type originaldeler og tilbehør og stash har førsteklasses marginer.

Men det er vel såpass mange som allikevel holder seg unna slikt, eller som simpelthen ikke har fantasi til å sette i gang, som gjør at firmaer som Militem kan eksistere.

Italiensk – hvilket i hvert fall betyr at du er garantert et ganske elevert interiør.

Produsenten gjør seg flid med å presisere akkurat det, ved å fortelle at der inne finnes det rester av 25 kvadratmeter førsteklasses skinn der du kan velge mellom 14 farger. Du får også med deg 1000 meter søm og 200 timers innsats fra virkelige fagfolk.

Både Renegade, Wrangler JL og Gladiator Rubicon Pickup tas under behandling, sammen med Ram 1500 Laramie Pickup – den med 5,7-liters V8 og 400 hk.

Det er feil å si at det bare er interiøret Militem konsentrerer seg om. Det finnes en rekke innslag til ære for kjøreegenskapene også. Det eneste de holder seg unna er drivlinjen.,

Luftfjæringssett med løft kan for eksempel monteres på, eller det kan monteres høyere og mer robuste Dana-aksler. Større hjul og felger også.

Ikke glem at du også får med et lett modifisert eksteriør. Den typiske Jeep-grillen er delvis tettet igjen – nedtur syns nå jeg – og langs sidene har du det som finnes av skjermer og cladding.

Billig blir det ikke hvis du reiser ned til dem – like ved Monza – for å velge spesifikasjoner. For en Wrangler-basert, ikke veldig rikt utsmykket Ferox som den heter, må du ut med € 94.850,-

Grunnprisen starter på € 51.000 euro. Mye moro du kunne bygd på selv, for det mellomlegget.

Powered by Labrador CMS