-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
SL i litt tammere versjon
Så langt har Mercedes-AMG lansert sin nye SL i to versjoner med V8-maskin og firehjulsdrift. Nå kommer en litt mildere versjon, men fortsatt med krefter nok for de fleste.
Det er AMG-avdelingen som har hatt totalansvar for utviklingen av den nye cabrioleten, og i første omgang ble den lansert som SL 55 og SL 63 med turbomatet V8.
Nå kommer en tredje variant, SL 43, med en nyutviklet firesylindret motor – ifølge Mercedes-AMG den første motor med elektrisk eksosdrevet turbo i en produksjonsmodell.
Teknologien er hentet fra Formel 1, og systemet er ifølge produsenten et derivat av motorene Mercedes-AMG F1-teamet har benyttet i en årrekke. Systemet gir umiddelbar respons over hele turtallsregisteret samtidig som det sørger for reduserte utslipp.
Turboen drives av et 48-volts elektrisk system som også driver den beltedrevne starter-generatoren.
Motoren har en effekt på 381 hestekrefter pluss 14 ekstra gjennom en boost-funksjon. Maks dreiemoment er på 480 newtonmeter i området 3250-5000 omdreininger. Slett ikke verst for en firesylindret toliter.
En nitrinns AMG Speedshit girkasse overfører effekten til bakhjulene (V8-variantene har firehjulsdrift).
Produsenten lover null til hundre på 4,9 sekunder og toppfart på 275 km/t.