Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla Morizo Edition

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla RZ

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla

Toyota GR Corolla

Utviklet av sjefen sjøl

Toyota presenterer spesialutgaven GR Corolla Morizo Edition som er utviklet av toppsjefen personlig.

Publisert Sist oppdatert

Etter mange års fravær har Toyota de siste årene igjen begynt å lage morsomme biler – ikke minst takket være den ekstremt kjøreglade sjefen – Mr. Toyoda, også kjent som Master Driver Morizo som virkelig setter pris på en sladd eller tre.

Toyota har lansert en sprek GR Corolla RZ med drøye 300 hestekrefter på hjemmebane og i USA, men frister i tillegg med en spesialversjon som skal bygges i svært begrenset opplag.

«GR Corolla Morizo Edition» har ifølge Toyota en «utemmet energi som fengsler kunder» og er «en bil som presser frem kjørelysten så det er vanskelig å stoppe.» Den er utviklet med Toyota President og Master Driver Akio Toyoda bak rattet.

Den ordinære GR Corolla RZ kommer i salg til høsten, men de som ønsker seg en av Morizo-utgavene må delta i et lotteri for i det hele tatt å få lov til å bestille bilen.

Standardbilen som skal selges på det japanske markedet har en 1,6-liters turbomotor god for 304 hk og med maks dreiemoment på 370 Nm.

Spesialutgaven som er signert og godkjent av Morizo avviker på følgende områder:

  • Baksetene er fjernet slik at bilen er en ren toseter – vektreduksjon på 30 kg.
  • Maks dreiemoment er økt fra 370 til 400 newtonmeter, og akselerasjonen er forbedret ved å legge momentkurven høyere ved middels turtall.
  • Karosseristivheten er økt
  • Lavere giret differensial og tettere steg mellom de tre laveste girene
  • 10 mm bredere dekk gir bedre grep for økt stabilitet og bedre bremsing
  • Eksklusive racingseter som holder fører og passasjer på plass når g-kreftene øker
  • Interiøret er matt svart med detaljer i Ultrasuede
  • Eksteriørfargen er Matte Steel, og frontruta bærer Morizos signatur
Powered by Labrador CMS