-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Rallycross: Lyngås avgjørende
Årets EM-serie i rallycross er så godt som halvkjørt. Fire av ni runder er unnagjort. I august kjøres ytterligere to runder, før sirkuset inntar Norge og Lyngåsbanen 2.-3.september.

Eivind Opland ligger så langt på en fjerdeplass i EM med sin Mitsubishi Carisma E6, men viste meget god form da han slo EM-lederen Kenneth Hansen og treer Per Eklund i helgens runde i det svenske mesterskapet i Strängnes. Nå satser Opland på ytterligere suksess i de to EM-rundene i Belgia og Nederland, og på Lyngås tar han sikte på å innta EM-toppen !
-Vi har jobbet knallhardt med bilen den siste tiden. I Sverige i helgen kjørte vi med et helt nytt understell som fungerte perfekt. I tillegg var bilen 40 kg lettere enn forrige gang vi kjørte. Fortsatt har vi 50 kg å gå på i forhold til minimumsvekten, og forhåpentligvis får vi slanket bilen ytterligere 20 kg til EM-runden i Belgia, sier Eivind Opland.
Trønderen går travle uker i møte. 5.august er det ny runde i det svenske mesterskapet på Per Eklunds hjemmebane i Arvika. Helgen etter er det EM-runde i Belgia. En uke etter er det ny runde i Nederland, før det er to ukers hvile foran den norske EM-runden på Lyngås.
-Ikke noe er avgjort i EM ennå. Mitt mål nå er å holde Kenneth Hansen og Per Eklund bak meg både i Belgia og Nederland. Da kan vi komme til Lyngås med nesten like poengsummer, og slik sett blir den norske EM-runden svært viktig. Ikke minst vil den bli en publikumsthriller, mener Eivind Opland som har vunnet på Lyngås fire ganger tidligere. Like mange ganger er han blitt Europamester i det som den gang var divisjon 2.
Nå kjører han imidlertid i rallycrossens keiserklasse med sin Mitsubishi Carisma E6 med firehjulsdrift og en turboladet motor på rundt 600 HK under panseret. Med denne bilen debuterte Opland på en 6.plass i fjorårets EM, men i år har han altså til hensikt å hevde seg høyere.
-I fjor var bilen ny, og det er ingen som har kjørt Mitsubishi i divisjon 1 før. Derfor var det mye nybrottsarbeid. Men det endte med en rundeseier og 6.plass sammenlagt, så jeg var ikke direkte misfornøyd med debutsesongen i divisjon 1, sier Eivind Opland som allikevel må innrømme at han ikke akkurat samler på sjetteplasser etter å ha tatt fire EM-titler.
I år åpnet Opland sesongen meget bra. Han hadde beste startspor i A-finalen i den første EM-runde i Portugal, men tapte for Per Eklund i finalen. I andre runde i Frankrike ble det 4.plass, mens han hadde tekniske problemer og endte på 10.plass. Også i den svenske runden første helgen i juli hadde han tekniske problemer i finalen, men endte allikevel på en 5.plass.
I sammendraget har den suksessrike trønderen 49 poeng. Per Eklund på 3.plass har 55, mens Jean-Luc Pailler på andreplass har 56. Kenneth Hansen, som leder, har 68 poeng. Per Eklund og Kenneth Hansen har vunnet to runder hver så langt.
I det svenske mesterskapet vant som nevnt Opland helgens runde. Per Eklund kjørte inn til andreplass foran finske Marko Jokinen. Sammenlagt leder Eklund foran Kenneth Hansen og med Eivind Opland på en 3.plass.
Det kan altså bli svært så spennende i den norske EM-runden på Lyngås dersom Eivind Opland fortsetter trenden fra helgens løp. Står trønderen i et godt startspor i A-finalen når tusenvis av hestekrefter slippes løs foran tusenvis av tilskuere på hovedtribunen på banen i Lier, ja, da kan alt skje.
EM-stillingen rallycross, etter 4 av 9 runder
Divisjon 1
- 1.Kenneth Hansen, S, Citroën, 68
- 2.Jean-Luc Pailler, F, Peugeot, 56
- 3.Per Eklund, S, Saab, 55
- 4.Eivind Opland, N, Mitsubishi, 49
- 5.Jos Kuypers, NL, Ford, 46
- 6.Ludvig Hunsbedt, N, Ford, 36
- 6.Morgan Antonsson, S, Saab, 36
- 8.Martin Schanche, N, Opel, 34
- 1.Eddy Benezet, F, Peugeot, 70
- 2.Jaroslav Kalny, CZ, Peugeot, 63
- 3.Magnus Hansen, S, Citroën, 55
- 4.Jokke Kallio, SF, Honda, 43
- 5.Vlastimil Bohacek, CZ, Peugeot, 38
- 6.Børre Biksrud, N, Citroën, 31
- 7.Guttorm Lindefjell, N, Opel, 27
- 8.Gert Vestergaard, DK, Peugeot, 25
12.-13.august: Maasmechelen, Belgia
19.-20.august: Valkenswaard, Nederland
2.-3.september: Lyngås, Norge
23.-24.september: Slomczyn, Polen
30.sept/1.okt. Buxtehude, Tyskland