Offensiv Opel

I dag avgjør Opel her hjemme hvilken form GMs europeiske prøvekjøringskampanje skal få. Skal man dømme etter dimensjonene den er gitt på andre markeder, snakker vi om den største prøvekjøringsinnsatsen så langt fra noen norsk importør.

Publisert Sist oppdatert

Det er ennå ikke klart hvilken form kampanjen vil bli gitt i Norge, men de store linjene avgjøres på et møte i dag. Det som allerede ser ut til å være klart er at vi snakker om flere hundre biler som importøren stiller til disposisjon for sine forhandlere, og at forhandlerne en periode jobber mer for å få folk bak rattet enn med noen andre oppgaver. Sannsynligvis kommer vi til å snakke om at bilene blir stilt til publikums disposisjon for ganske lange perioder, og vi ser ikke bort fra at det kan ligge en gevinst eller to – eller noen andre incitamenter – i bunnen for det hele.

Midt oppi et miljø som preges av rabatter og underlige tilbud er dette en ”renslig og meget konstruktiv måte å markere et merkenavn på. La oss bare håpe Opel ikke roter det til (det er ikke så lenge siden Opel i Tyskland annonserte med "Den første bilen med G-punkt!" 80 prosent av de spurte kvinnene sa at de følte at Opel ikke tok kvinner på alvor), men at de får forhandlerne til å følge ABC i prøvekjøringsforberedelser og -oppfølging, slik at de virkelig får noen resultater ut av dette.

Det er forresten viktig å minne om at Opel hadde tredjeplassen på personbilstatistikken før den nye kampanjen setter i gang. Det er ikke på grunn av 200 (eller hvor mange det blir) nyregistreringer at de kommer på pallplass. Men det er kanskje aktiviteten som vil hjelpe dem til å holde seg der.

Powered by Labrador CMS