Volvo Drive-E 3-sylindret bensinmotor

Volvo Drive-E 3-sylindret bensinmotor

Volvo Drive-E 3-sylindret bensinmotor

Volvo Drive-E 3-sylindret bensinmotor

Volvo Drive-E 4-sylindret dieselmotor

Volvo Drive-E 4-sylindret bensinmotor

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Volvo XC40

Nå kommer Volvos treere

Volvo lanserer nå sin første tresylindrede motor. Motoren er modulbasert og skal først tilbys i XC40.

Publisert Sist oppdatert

Drive-E3-motoren, med et slagvolum på 1,5 liter og direkteinnsprøyting, er basert på samme moduldesign som de firesylindrede motorene. Disse skal også produseres på et felles samlebånd ved Volvos nye motorfabrikk i Kina.

Bensinmotoren får betegnelse T3 og leveres i kombinasjon med sekstrinns manuell girkasse. Neste år vil en åttetrinns automat tilbys som alternativ. Foreløpig får vi ingen detaljer om ytelser, men tretallet i betegnelsen indikerer rundt 150 hester.

I startfasen tilbys XC40 med to firesylindrede alternativer, D3 med 150 dieselhester og T4 som er en 190-hesters bensinmotor.

Les våre førsteinntrykk etter å ha prøvekjørt nye XC40

Den tresylindrede motoren er designet for integrasjon med Twin Engine ladbare hybrider. Volvo lover mer informasjon om en ladbar så vel som en ren elektrisk modell i XC40-familien i nær fremtid.

Les også: Volvo mot full elektrifisering

Volvo tilbyr nå også nye utstyrsnivåer til XC40, inkludert innstegsnivået Momentum, et sportslig R-design og det luksuriøse nye Inscription.

Powered by Labrador CMS