-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vanilje-Wunderbaum på topp
Spiegel er et meget seriøst nyhetsmagasin. Så seriøst at nå har de sjekket ut hvilke Wunderbaum-lukter som er de mest populære.


Worldwide
Wunderbaum er et meget internasjonalt produkt. Det irriterer millioner av neser fra Oslo til Osaka, fra Brasilia til Berlin. Og det var takket være noen Wunderbaumutstyrte taxier der som satte Spiegel Online på ideen om å sjekke ut Wunderbaumens ti-på-topp.
Denne papp-platen som er gjennomtrukket av et luktestoff er ofte det første tilbehøret en ny bil blir utstyrt med. På tross av at produsenten har brukt millioner på å utvikle materialer som skal avgi attraktive og harmoniske dufter.
Amerikansk
Det hele dukket opp i Nord-Amerika, der en utvandret parfymebransje-sveitser, Julius Sämann, hadde invitert noen dyr inn i bilen og merket ille stank i mange dager etterpå.
Da oppfant han denne lille dingsen som koster omtrent like mye som en sjokoladeplate og som den tyske importøren forteller han selger i to-sifret milliontall hvert år.
De kom først på markedet hjemme i Canada og i USA i femti-årene. Svenske raggare og andre europeere kunne kjøpe dem fra tidlig 60-tall.
Nye lukter ønsket
Siden produsenten bare har ca 50 lukter å velge mellom, var han så smart at han inviterte nettbrukere til å foreslå nye lukter.
Vanskelig nok å beskrive en lukt på nettet kanskje, men etter en periode med uapetittlige, grisete og helt pornografiske forslag ble siden nedlagt. Vi kan med andre ord ikke vente mange spennende nye lukter i tiden fremover.
Spiegel Online, som forteller levende om lukter som Fotball, Blå orkide, Serengeti Sun og Safari Mist, har spurt den tyske importøren om markedsandeler.
Slik ser den tyske ti-på-topp tabellen ut.
Men fremdeles er det heldigvis tilbake nesten 20 prosent til de mer nisjepregede luktene.