-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Entusiastenes 3-serie
Ny BMW 3-serie sedan er like rundt hjørnet, og det er heller ikke lenge til vi får se stasjonsvognen. Men den virkelige entusiastutgaven som er avbildet her må du vente lenger på.
Det er mulig at BMW vil benytte høstens bilutstilling i Frankfurt til å vise frem neste generasjon M3 og søstermodellen med to dører, M4. Men de er ikke i salg før tidligst våren 2020.
Ved forrige generasjonsskifte gikk BMW M3 fra V8 sugemotor til rekkesekser med turbo.
Samme oppskrift vil benyttes i neste generasjon – dog med enda høyere effekt. Det spekuleres i 480 hester, i så fall blir det en økning på 49 hk fra dagens modell.
Hvis dette stemmer blir den kraftigere enn Audi RS4 / RS5, og på nivå med Mercedes-AMG C63. Legg til en vektreduksjon på 65 kg, perfeksjonert aerodynamikk, økt karosseristivhet og nytt hjuloppheng, så skjønner du at dette blir heftige saker.
Alt dette er normal prosedyre ved et generasjonsskifte, det spekulasjonene blant entusiastene har dreid seg om er hvorvidt BMW ville velge bak- eller firehjulsdrift i nye M3/M4. Vår samarbeidspartner Automedia mener svaret er begge deler.
De hevder det kommer en basisversjon for entusiastene med bakhjulsdrift, manuell girkasse og litt mindre effekt, 460 hk i stedet for 480. Internt omtales disse som M3 og M4 Pure – tilbake til røttene.
Så vil det komme M3/M4 xDrive-utgaver med tilsvarende system som i M5 der man kan velge mellom to- og firehjulsdrift. Disse får 8-trinns automatgirkasse som standard og eneste alternativ.
Den nyutviklede rekkesekseren har betegnelse S58 og er den mest avanserte sekser noensinne utviklet av M-divisjonen. Den er utstyrt med vanninnsprøyting for kjøling av turboen, og har partikkelfilter for å tilfredsstille dem som er opptatt av utslipp.
De som ønsker seg en M3 Touring må fortsatt sitte på gjerdet, men det kan likevel komme en løsning for dem som ønsker seg en praktisk familiebil med M-egenskaper.
I 2020 planlegges en M4 Gran Coupé, så da blir det i det minste mer praktisk adkomst til baksetet og stor bakluke.
Disse bildene som er tatt ved hovedkvarteret i München avslører typiske M3-egenskaper, som store bremseskiver, senket karosseri, store luftinntak og to doble eksosrør. Det er bare å glede seg.