-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tekniske data
Sikkerhetsminus
NCAP-testen fra 1997 ga et dårlig resultat for Xantia. Den oppnådde to av fire stjerner i frontcrash, men den ene ble strøket på grunn av livstruende fare ved sidecrash, der førerens hode smalt inn i midtstolpen. Hode og bryst var også utsatt ved sidesmell. Ved frontsmell beskyttet kollisjonsputen hodet bra, mens kroppens nedre deler pluss nakken kom dårligere fra det. Kupéstrukturen var svak, men ble forsterket ved ansiktsløftningen i 1998. B-stolpen ble sterkere, og dørene fikk bjelker. Xantia personbil fikk kollisjonspute på førersiden så sent som i 1995. Pute på høyre side kom i 1996 på stasjonsvogn og i 1997 på kombi. Sideputer fantes som ekstrautstyr etter ansiktsløftningen i 1998. ABSbremser var standardutstyr fra 1996 på stasjonsvogn, fra 1998 på alle kombiutgaver.
Xantia 1993
Motor: 1,8/103 hk: Toppfart: 187 km/t. 0–100 km/t: 12,7 sek. Forbruk: 0,82 liter/mil
2,0/123 hk: 198 km/t. 8,6 sek. 0,86 liter.
2,0 16V/155 hk: 198 km/t. 11,5 sek. 0,89 liter.
Lengde/bredde/høyde: 444/176/139 cm.
Akselavstand: 274 cm.
Bagasjevolum: 483–1405 liter.
Egenvekt: 1250–1365 kg.
Fra år til år
1993: Xantia lanseres som 5-dørs kombi.
1994: 1.9 turbodiesel/90 hk. 180 km/t. 12,7 sek. 0,69 liter/mil.
1995: Utvider med stasjonsvogn, lengde 466 cm. Bagasje: 618-1690 liter. Ny 1.8 16V/112 hk.. 194 km/t. 10,8 sek. 0,79 l/mil. Ny 2.0 16V/135 hk. 203 km/t. 10,0 sek. 0,84 l/mil. Ny 2.1 TD/110 hk. 190 km/t. 11,2 sek. 0,64 l/mil. Ny Xantia Activa, 135/155 hk.
1996: Xantia 1.6/90 hk. 175 km/t. 13,4 sek. 0,79 liter.
1998: Stor ansiktsløftning.
1999: 2.0 HDI/110 hk. 190 km/t. 11,2 sek. 0,57 liter.