-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Tekniske data
Brukbar sikkerhet
Hondas vanlige personbiler hadde dårlig sikkerhet fram til slutten av 90-tallet, men den høyere CR-V virker mer solid. Første generasjon CR-V har ingen europeisk NCAP-kollisjonstest, og vi må helt til Australia der den gjennomgikk to NCAP-tester, både fullt frontcrash og offset-crash der hele fronten ikke rammes. Kabinstrukturen holdt godt i begge tester. Fotrommet ble nokså sterkt deformert, altså stor fare for leggskader. Alle dører forble lukket. Førerdøren måtte åpnes med verktøy etter offset-testen. Førerens knær traff dashbordet og rattstamme-dekselet. Norsk CR-V hadde to kollisjonsputer fra start til mål. Den enkleste A-utgaven manglet ABS-bremser, men fikk det gradvis, og fra 2001 leveres alle CR-V med ABS. Midtplassen i baksetet har to-punkt-belte og mangler hodestøtte.
Honda CR-V 1997
Motor: 2.0/128 hk. Dreiemoment 182 Nm/4200 omdr. Toppfart: 174 km/t. 0-100 km/t: 10,5 sek. Forbruk: 1,00 liter/mil. Automat: 1,02 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: 452/175/168 cm.
Akselavstand: 262 cm.
Bagasjevolum: 374 liter.
Vekt: 1387 kg.
Fra år til år
1997: CR-V lanseres i A-versjon og mer påkostet B-versjon. Begge fins med automatgear.
1999: Forbedret motor, effekt ned fra 128 til 127 hk, forbruket synker fra 1,00 til 0,97 liter. Ny toppmotor med 147 hk: 177 km/t. 10,5 sek. 0,97 liter. Bare denne fins med automat.
2001: Alle CR-V leveres med ABS.
2002: Generasjon 2 lanseres.