-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Motor Valley får et nytt medlem - kanskje
Etter mye frem og tilbake har nå FAW – Hongqi-produsenten – bekreftet at de snart er ferdig med å kjøpe opp tomter i Reggio Emilia der de skal bygge en superbil-fabrikk og investere mer enn en milliard euro.
Vi har fulgt dette prosjektet en stund – uten egentlig å ane hva det dreide seg om.
Men det sier seg selv at når Alfa Romeo og Volkswagens tidligere designsjef, Walter de Silva er involvert i et eller annet, er dette et eller annet verdt å følge.
Og når vi snakker Motor Valley, alt fra Lamborghini og Ducati og Dallara og Pagani, pluss hi-tech underleverandører bak annenhver verkstedport i området, er det klart vi åpner øynene når et nytt medlem er på vei inn.
Jeg skulle bare ønske de ville finne et bedre navn. Silk-FAW låter liksom ikke som Maserati eller Ferrari.
Men navnet er logisk.
Det er First Automobile Works som står bak det hele, og de skal bygge elektriske eller hybride hyperbiler konstruert av den amerikanske startup’en Silk.
Lokale myndigheter har i det siste uttrykt bekymring over at intet har hendt siden bilen ‘debuterte’ på den forsinkede møbelmessen i Milano i fjor høst.
Men så kom Li Chongtian på banen. Han er sjef for FAW Capital Holding – det er de som styrer FAW sine eksterne investeringer.
Han forsikret at FAW var 100 prosent knyttet til prosjektet og at de regnet med at produksjonen skulle starte i begynnelsen av neste år.
Men det var allikevel noen men her.
Fremdeles leter FAW etter nok midler til at de kunne være sikre på å gjennomføre forretningsplanen.
I første omgang jakter man på lån til å kjøpe det tomteområdet man har blinket ut.
Dessuten var visst ikke alt klart rundt joint venture avtalen.
Myndighetene i Reggio Emilia sa at samtalene med FAW hadde vært ‘nødvendige og viktige’ men at de fremdeles ventet på referat fra møtet, undertegnet av ansvarlige fra Silk-FAW.