-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Det lysner hos Rivian
Rivian kunne berolige sine aksjonærer og fortalte at i andre kvartal bygde de 4401 biler. De sier de er i rute til å nå 25.000 biler i år.
Selv om 4-5000 biler ikke høres mye ut, er dette godt i overkant av hva analytikere hadde regnet med. RBC Capital Markets hadde for eksempel regnet med 3400 biler forteller Reuters.
4400 er det dobbelte av hva de produserte i første kvartal, og fortsetter de å øke slik resten av året er vi opp i nesten 9000 biler i Q3, og da skal det bare 10.000 biler til før de har akkumulert 25.000.
De føyde til at utleveringene ble litt høyere. 4467 biler ut til kunder er firegangeren fra forrige kvartal.
Aksjonærene reagerte meget positivt. Kursen var opp mer enn 11 prosent, en hyggelig utvikling etter at verdien har falt med nesten 70 prosent siden de gikk på børst tidlig i år.
Ikke minst en melding fra mars, der selskapet halverte anslaget på utleverte biler i år, har vært medvirkende til det. Det hjalp heller ikke at produksjons-sjefen, Charly Mwangi forsvant brått ‘av personlige grunner’ og at det også har skjedd endringer i ledelsen ellers.
For andre halvår planlegger Rivian å bruke to skift på fabrikken i Normal, Illinois. En tidligere Mitsubishi-fabrikk som har kapasitet til 150.000 biler per år, men som Rivian sier skal utvides til 200.000.
I tillegg er planene klare for en annen fabrikk i Atlanta, Georgia som vil ta de nye toppene man regner med vil komme. Det er ikke sagt noe om hva slags bil som planlegges der, selv om den varebilen Amazon har bestilt 100.000 eksemplarer av, åpenbart må bli et vesentlig innslag der.