-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer CO2-prat i regjeringen
Da engangsavgiftene for nye biler ble endret fra 2007, ble utslippet av CO2 en viktig faktor. Det kan etter hvert få enda større betydning.

Det er BilNytt som melder at myndighetene betegner innføringen av CO2-avgiften som en suksess som har gitt ønsket resultat - en dreining mot mer miljøvennlige biler.
Krefter i Finansdepartementet arbeider derfor for at CO2-komponenten i avgiften skal bli enda viktigere når detaljene i neste års statsbudsjett diskuteres. Den kan for eksempel erstatte avgiften på motorstørrelse. Da Regjeringen innførte CO2-avgift, var beskjeden at dette bare var første skrittet.
Avventende
Bilimportørenes Landsforening har i følge BilNytt hatt møte med Finansdepartementet om saken, men applauderer ikke nok en endring av engangsavgiften allerede.
- Ordningen som kom 1. januar 2007, bør få virke mer enn et år før den igjen endres, sier B.I.L.-direktør Finn Tandberg.
- Nå må myndighetene ta seg tid til å se effekten, og bransjen må få tilpasse seg endrede avgifter. Da er tolv måneder for kort tid.
Også årsavgiften
I statsbudsjettet for 2008 forventes det også forslag om endringer mht. årsavgiften, men man har foreløpig ikke greid å finne en riktig formel.
Etter det BilNytt.no erfarer sliter departementet med for dårlig detaljgrad i det sentrale motorvognregisteret - hvor det spesielt for eldre biler (før 2001) er dårlig med utslippsdata. Det er heller ikke oppgitt om bilen har partikkelfilter eller ikke eller hvilken eurostandard de er godkjent etter.
Trolig vil departementet derfor måtte legge seg på en relativt grov inndeling av bilparken. På eldre biler må man nok begrense seg til å skille på drivstofftype (bensin/diesel) og årsmodell (indirekte euroklasse).