-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Renault – ingen Norgesbil
Renault har i dag presentert sin nye storsatsing i SUV-segmentet. Drivlinjene gjør dessverre Kadjar-erstatteren lite aktuell for Norge.
Riktignok presenterer Renault sin nye Austral som «elektrifisert», men det betyr ikke elbil og heller ikke ladbar hybrid. Her er det kun snakk om en «selvladende» og et par milde hybrider. Det holder i en rekke europeiske land, men ikke i Norge.
Bilen er bygget på det Renault betegner som tredje generasjons CMF-CD plattform, og denne skal etter hvert benyttes av en rekke kommende modeller fra Nissan Renault Mitsubishi Alliancen.
Interiøret er moderne med en Open R-skjerm som kombinerer et 12,3-tommers instrumentdisplay med en 12-tommers vertikal infotainment-skjerm. I tillegg har bilen et 9,3-tommers head-up-display som speiles i frontruta.
Mens produsenter flest kappes om vegane og resirkulerte interiører, holder Renault fast ved det tradisjonelle også her. De skryter av ekte tømmer og skinn, Alcantara og andre formsydde materialer kombinert med lakkerte detaljer i sort høyglans og matt krom.
God innvendig plass skal sørge for komfort for voksne også i baksetet som kan deles 1/3-2/3. Setene er montert på skinner så de kan skyves individuelt i lengderetningen.
Bagasjerommet har med setene i bakerste posisjon en kapasitet på 500 liter som øker til 575 liter når de skyves til fremste posisjon og til 1525 liter når de legges ned.
Austral E-Tech er den selsvadende hybriden og den kombinerer en 1,2-liters tresylindret turbo bensinmotor med en elmotor til en samlet effekt på 200 hestekrefter. I tillegg tilbys milde hybrider med 130, 140 eller 160 hk.
Hybriden har et oppgitt snittforbruk på 0,46 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 105 gram per kilometer.
Renault tilbyr 32 ulike kjøreassistentsystemer til Austral for å øke komfort og sikkerhet, og bilen kan oppdateres gjennom skyen (OTA) mens den står parkert.
De første markeder får tilgang til nye Austral i fjerde kvartal.