-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lynk & Co på banen
Overraskende melding fra Lynk & Co – som ikke akkurat misbruker in-bokser - deres modell 03 kommer i en Racing-utgave. Bokstavelig talt, den skal delta i WTCR neste år.
Det som er så herlig avslappet med Lynk & Co – et av de mange merkene i Volvo/Geely-sfæren – er at de finnes ikke interessert i at jeg er interessert i hva bilene deres inneholder.
Skal du ha tekniske data eller mål og vekt her, må du lete lenge. Jeg tror det nærmeste vi har vært på bilnorge.no er at vi har skrevet at 01-modellen er cirka fire meter og femti lang.
Leie, låne, abonnere
Hele markedsføringen – hele bilens image – er jo nettopp at du ikke skal finnes interessert i bil. En Lynkåko skal du kunne låne, leie, abonnere på – eller, til nød, eie. Og hele oppskriften later til å være mye mer smarttelefon på hjul enn selv dagens mest avanserte mobilitets-løsninger (eller hva man skal kalle dette).
Derfor er det spesielt overraskende at en stor presentasjon i Japan nå, ikke bare fant sted på Fuji Speedway, men at den også inneholdt en beskjed om at fra neste år skal 03-modellen inn i Touring Car verdensmesterskapet.
Har markedsføringskonseptteoretikerne bak merket funnet ut at alle disse som er komplett uinteressert i bil er såpass interessert i noe så gørr som bilracing at merkevarenavnet kommer til å sette seg etter slik innsats?
Verdens raskeste?
De kaller dette verdens raskest selgende bil – hva nå det måtte bety – og fortalte dessuten at denne modellen er i salg i Kina fra i går, til en pris på 116.800 yuan, (nesten 140.000 norske kroner). Kina blir det første markedet for denne – der er de nemlig ganske glade i sedan-type biler også.
Men nå skal altså denne raskest-selgende også bli raskest-kjørende – i hvert fall innenfor slekta.
Alain Visser, selskapets CEO, sa ved introduksjonen at selv om hjemmebanen til Lynk & Co er metropolis-kulturen «er vi nå klare til nye utfordringer ved å kaste oss ut i motorsport».
Mobilitetsbegrepet
«Vi vil endre mobilitets-begrepet for alltid, og vi ønsker å gjøre det fort. For å hjelpe oss i vårt høye utviklings-tempo vil racing være viktig. Et sted vi kan teste våre nyeste drivlinjer og våre oppkoblings-løsninger. Her skal fingeren være hårdt på Fast-Forward-knappen. I WTCR-miljøet skal våre ferskeste tekniske løsninger kunne testes under de mest ekstreme forhold».
Han la til at innsatsen skal ledes av regjerende verdensmester Thed Björk. Han vant 2017-sesongen i en Polestar-versjon av Volvos S60. I år er det fremdeles noen løp igjen – han ligger på en andreplass sammenlagt så langt, og selv om han meldte overgang til Hyundai for 2018-sesongen har han allerede byttet profilen på hjemmesiden sin og kaller seg nå «Lynk & Co Cyan Racing driver».
Selv om Lynk & Co har hjertet sitt i Göteborg, og bygger bilene sine i Europa er det fremdeles ikke de minste antydninger av hva som kommer til å skje med denne merkevaren i Norge.