-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Helt ny Avensis Verso til Geneve
Det er klart Toyota måtte ha med en ny bilmodell til Geneve, for det er jo snart gått fire uker siden sist vi omtalte en nyhet fra dem. Avensis Verso er en flerbruksbil bygget på en helt ny plattform.
Det blir den laveste i Toyotas rekke av flerbruksbiler, og i størrelse ligger den mellom Picnic og Previa når den kommer på det norske markedet rett over sommerferien. Med en høyde på 1,66m er den 11cm lavere enn Previa men noe høyere enn Picnic. Lengden på 4,65m er omtrent midt mellom de to og det samme gjelder bredden på 1,76m.
Interiøret er, som seg hør og bør for en flerbruksbil, svært fleksibelt med hensyn til passasjerer og bagasje. Den kan leveres som fem- , seks- eller syvseter med opptil tre seterader.
I startfasen vil Avensis Verso bli levert med to alternative motorer, en 2-liters VVT-i bensinmotor med 150hk og en 2-liters D-4D dieselmotor som yter 116hk med et dreiemoment på solide 250 Nm og et oppgitt snittforbruk på 0,65 liter på mila.
Avensis Verso er designet i Europa ved Toyotas eget designsenter ED2. Som nevnt kommer den til Norge først utpå høsten, og prisene er derfor ikke klare enda. Men for at du skal få en indikasjon nevner vi at Picnic koster fra 316.000 som personbil (den selges ikke som varebil). Avensis Verso blir nok noe dyrere enn den.
Fra før har som kjent Toyota sin populære Yaris Verso som minstemann blant flerbruksbilene. Og i forbindelse med Detroit fortalte vi om Matrix som er bygget på den nye Corolla plattformen. (Klikk her for å lese.) Det er vel ikke utenkelig at også den finner veien til Norge etter hvert!
Stort bilde forfra
Stort bilde bakfra