-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kompakte konsepter fra Daihatsu
Toyota-eide Daihatsu stiller med to konseptbiler i Frankfurt. Den ene ser ut som en nær forestående erstatning for Terios mens den andre vil bli omfavnet av miljøaktivister.
D-Compact er betegnelsen på den kompakt SUVen. Sammenlignet med Terios har den vokst i alle retninger og måler 4,075m (3,845) x 1,745m (1,555) x 1,760m (1,695) i lengde, bredde og høyde. Akselavstanden er strukket til 2,580m (2,420) mens sporvidden er respektive 1,445m (1,315) foran og 1,480m (1,310) bak.
Fremdriften besørges av en 1,5-liters bensinmotor tilsvarende den som driver nye Sirion. Konseptet er utstyrt med permanent firehjulsdrift som inkluderer en mekanisk senterdiffsperre og VSC (Vehicle Stability Control). Basert på egne tester regner Daihatsu med at den vil oppnår tre stjerner i en EuroNCAP test – ikke spesielt imponerende i 2005, så her kan vi regne med at det iverksettes tiltak før produksjonsmodellen eventuelt slippes.
For 2
HVS er betegnelsen på en lett sportsbil med hybriddrift fra samme produsent. Her finner vi en 1,5-liters bensinmotor i kombinasjon med et avansert elektrisk drevet 4WD-system. Resultatet er i følge Daihatsu krefter som en 2-litersmotor med forbruk som en 1-liter.
Den bakre elektriske motoren fordeler kreftene individuelt til hvert bakhjul for å optimalisere stabiliteten i raske kurver.