-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kia og Hyundai viser fremtid
De koreanske søstermerkene, Kia og Hyundai viser hver sin konseptbil i Frankfurt. Kia går for syv seter, mens Hyundai tar en mer sportslig vri.
Multi-S er betegnelsen Kia bruker på sin fremtidsbil, en 7-seters Crossover for aktive familier. Sen står for øvrig for Sporty, Spacious og Smart i bilen som er spekket med sikkerhetsutstyr som ESP, MDPS (Motor Driven Power Steering), TPMS (Tyre Pressure Monitoring System), AFS (Adaptive Front light System), rund baut kollisjonsgardiner og aktive hodestøtter.
Bilen har en lengde på 4,45 meter over en akselavstand på 2,70. Bredden er 1,85m og høyden 1,65m. Den står på 19-tommers felger og dekk i dimensjon 245/45 R19 - ikke spesielt egnet for ulendt terreng.
Slik den står i Frankfurt, er Multi-S utstyrt med en 2,7-liters V6 bensinmotor. Men Kia beroliger interesserte europeere med at den også har plass til en 2,0-liters dieselmotor om den noensinne skulle finne veien til samlebåndet. Responsen den får i Frankfurt vil nok veie tungt i en slik beslutning.
Hos Kia er det også Europa-premiere for nye Magentis. Det ser ut til at de to selskapene er flinke til å jobbe sammen, for denne er basert på Hyundai Sonata som allerede er på plass i Norge. Hyundai først den ene gangen, og Kia neste gang.
Sporty Accent
Hyundai kommer med ny Accent første kvartal 2006 og gir oss tydelige signaler om hvordan denne vil se ut gjennom konseptbilen Accent SR. Messebilen har sportslig hjuloppheng, plastbiter som hjelper på aerodynamikken og 18-tommere med 225/40 R18 dekk.
Energien hentes fra en er en 2,0-liters turbomotor koblet til en femtrinns automatkasse(?!). Også Hyundai kan skryte av ESP og TPMS samt vegg-til-vegg kollisjonsputer.
Et bedre inntrykk av hvordan nye Accent vil se ut får du trolig ved å titte på Kia Rio som denne gangen ligger noen måneder foran sin Hyundai-søster i produksjon og derfor er ventet til Norge allerede i oktober.