Sniktitt i Paris
Første glimt av den nye Lancia Delta. Men er det det den skal hete? Skriften bakpå så ut som navnet begynte på F.
Sniktitt i Paris
Nissan Qashqai så riktig bra ut, men kommer noen til å klare å stave den riktig?
Sniktitt i Paris
Peugeots 908 konsept så enda mektigere ut i virkeligheten enn på bilder. Og dieselmotoren skal bli en fryd å oppleve på Le Mans neste år.
Sniktitt i Paris
Den nye Mini er der, men man må se to ganger
Sniktitt i Paris
Great Wall Hover. En av de to kineserne, men ikke la noen fortelle deg at den er ny. Vi så den i Bologna for 10 måneder siden!
Sniktitt i Paris
Landwinds nye MPV-konsept er riktig så lekker. I morgen skal jeg få greie på hvilken italiener som har designet den.
Sniktitt i Paris
SsangYong Actyon følger gammel SsangYong-oppskrift. ”Hvis du ikke klarer å være hyggelig, så vær underlig”.
Sniktitt i Paris
Suzukis konsept, Splash var riktig så tøff i trynet
Sniktitt i Paris
Suzukis Monster Vitara vant sin klasse i årets Pikes Peaks i USA. Bak rattet satt Monster Tajima – den legendariske sjefen for racingavdelingen.
Sniktitt i Paris
Audis R8 premiere var godt skjult, men det skal til gjengjeld arrangeres en egen mottakelse for den i kveld. Da får vi se hva som skjuler seg under det oransje.
Sniktitt i Paris
Jeg kom for sent til å se Kias konsept uten laken. Men møtte Gregory Guillaume som er sjefdesigner, Kia Europa, og Stefano Artagno, ModArte, som har bygget den.
Sniktitt i Paris
Dette var dagen da alle vertene og vertinnene lærte leksa si. Her er en samling pastelljenter som pugger hestekrefter og dreiemoment.
Sniktitt i Paris
Når mine kolleger forsøker å fortelle deg om sensasjonen fra Fiat, Ducato racingtruck, så husk at den så du på BilNorge tidlig på sommeren.
Sniktitt i Paris
Sør-franske PGO har hatt litt problemer med Porsche, så det var kanskje lurt å gjøre bilen litt mindre åpenbart 356-kopi?
Sniktitt i Paris
Skal Stola bygge Henrik Fiskers biler? Hans bil sto i hvert fall på standen, men speditøren visste ikke no’. Svar i morgen.
Sniktitt i Paris
CityCab, taxiløsning fra Polyteknikum i Helsinki, med Prius drivlinje. Sportsbilen deres var mye morsommere.
Sniktitt i Paris
Hyundai Arnejs viser tydelig at også Kias moderfabrikk har fått europeisk designer. Nicola Danza heter han, italiener, ex-Lancia.
Sniktitt i Paris
Mitsubishi viser både Outlander konsept og denne, den nye Pajero.
Sniktitt i Paris
Hyggelig at Ligier er tilbake på racerbanen igjen og ikke bare driver med mopedbiler. Denne 2-liters JS49, en sport proto i klasse CN, kjøres av en sensasjonell 17 år gammel finsk jente.
Sniktitt i Paris
I tillegg til C-Metisse og ny C4 Picasso, varter Citroën opp med denne DS-baserte skulpturen som nesten oppfører seg som filmsnutt-transformeren. Men denne går ikke på skøyter.

Vi letter på Paris-teppet, uoffisielt

I morgen åpner bilutstillingen i Paris. Her skal du se noen av de nyhetene det slett ikke var meningen vi skulle funnet allerede i dag.

Publisert Sist oppdatert

Det er alltid morsomt å ta en runde eller tre dagene før en bilutstilling åpner. Dels for å undres over hvordan dette overhodet kan bli ferdig til åpningsdagen. Og dels for å se på de nyhetene som er på plass, og snakke med folk.

For vær sikker på at i hvert fall de som har tegnet nyhetene og de som har håndbygget dem, er der for å sikre at babyen blir behandlet varsomt.

Og så er det alle generalprøvene da. På taler og representasjoner og avdukninger og artistopptredener og alt som hører med. Bortsett fra serveringen, det venter de med til første pressedag, så forhåndsruslingen blir en ganske tørr fornøyelse.

Så er det en ting til med å gå rundt. Før åpningen av en så stor messe er det en rekke aktiviteter på byen. Fabrikkene har kjøpt de dyreste restaurantene og selskapslokalene for å ha en forhåndsvisning. Status er selvfølgelig å ha invitasjoner på lomma.

Nå er vi rimelig trygge på at vi blir invitert der det skjer noe (21 invitasjoner for i kveld – jeg skal klare seks eller sju) men det er allikevel en nagende følelse av at noen kanskje har oversett oss.

I år lurte jeg veldig på om Alfa skulle ha noe stort allikevel, men da jeg så at 8C Competizione allerede sto på standen roet jeg meg. Da skal altså ikke den forhåndsvises for en gruppe utvalgte journalister – for dette er en bil det foreløpig bare finnes en av.

Et av de siste store poengene med å gå rundt er at vi på denne måten kan bringe dere de første glimt av noe dere skal få se meget mer av de neste dagene, og det på en måte som er litt kriblende.

Egentlig skal vi slett ikke være på utstillingsområdet, nemlig. Dette er dager reservert for dem som jobber på og med standen. Blir vi tatt er det rett ut, og minnebrikker slettet.

Men hva risikerer vi ikke for dere? Ha en hyggelig tur gjennom dagens spionbilder, og vel møtt i morgen til mer gjennomarbeidede presentasjoner.

Powered by Labrador CMS