-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Viktig nyhet - neste Outlander
Når Mitsubishi viser sin nye Outlander i Paris, er det foreløpig kun i konseptutgave. I februar 2007 blir den tilgjengelig for norske kunder, og den skal rett inn på salgstoppen.
Japansk dominans
Outlander er Mitsubishis våpen i det kompakte SUV-markedet. Dette er et segment dominert av japanere, hvor volumselgere som Toyota RAV4, Honda CR-V og Suzuki Grand Vitara har solide markedsandeler.
Modellen har vært på det japanske markedet i snart et år og er svært populær hos et kresent publikum. Den er også på plass i USA, så Europa blir tredje kontinent for modellen.
Hit kommer den også med dieselmotor og 6-trinns manuell gearkasse som viktigste alternativ, en 2,0-liter som yter 140 hk fra VW-konsernet, samme maskin som benyttes i Grandis. Kombinasjonen diesel / automat ligger også i løypa.
Alternativt kan bilen utstyres med bensinmotor på 170 hk med automatkasse.
Større enn de fleste
Med en lengde på 4,64 meter (+ 10 cm) og en bredde på 1,80 (+ 2 cm) blir nye Outlander noe større enn dagens modell. Høyden er økt med 5 cm til 1,72 meter. Den har dermed et volum tilsvarende Hyundai SantaFe og kommende Chevrolet Captiva / Opel Antara.
Dermed kan den også leveres med 7 seter, og trolig er den også stor nok til å registreres som varebil på grønne skilter. Importøren føler seg 99 prosent sikker på det.
Mitsubishi fremhever for øvrig fordelen med delt bakluke som gir en lastehøyde på bare 60 cm, at sjåføren kan velge mellom 2WD eller 4WD og at nye Outlander får god fremkommelighet, både på og utenfor vei.
Mitsubishi Motors Norge føler seg sikre på at de får konkurransedyktige priser og har som mål å selge hele 2.000 eksemplarer av nye Outlander i 2007. Det gjør den antagelig til messens nest viktigste modell, kun slått av Mondeo.