Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf
Volkswagen CrossGolf

Neste VW er CrossGolf

Basert på samme oppskrift som CrossPolo, følger nå CrossGolf. Den blir med stor sannsynlighet en norsk suksess.

Publisert Sist oppdatert

En blir to

Dette er en enkel men effektiv måte å lage en ny modell på. CrossGolf er basert på en Golf Plus som har fått hevet bakkeklaring, 17-tommers felger og tøffe plastdetaljer på karosseriet. Dermed får den et utseende ikke ulikt en SUV.

De praktiske egenskapene til donoren opprettholdes, noe som betyr skyvbare bakseter og ”flybord montert bak på forsetene.

Fire motorer tilbys i CrossGolf, to for bensin og to for diesel – blant annet den anvendelige 1,4-liters TSI-motoren som i denne utgaven byr på 140 hk. Selv om bilen gir inntrykk av å være en firehjulstrekker, drar den kun på forhjulene.

Helbom

Da CrossPolo (eller Polo Cross som den heter på norsk) ble lansert, håpet den norske importøren på å selge 100 biler. Den prognosen er gjort til skamme, for hittil er det solgt 700 Crossere. Med andre ord er omtrent hver andre Polo en Cross-utgave.

Harald A. Møller er like forsiktige med hensyn til CrossGolf. De snakker om 100 biler, men med et pristillegg på bare 15.000 fra Golf Plus og innstegsmodeller et godt stykke under 300.000 kroner, spørs det om ikke antallet blir firesifret.

PS! Allerede i mars presenterte vi bilder av denne bilen på test i Norge. En lett kamuflert utgave ble observert og knipset på Dombås av en våken leser, Arild Sundt fra Røros.

Powered by Labrador CMS