-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hyundai og Arnej sin
Ikke vet jeg hva Arnejs betyr. Men jeg vet at Hyundai og Kia gjør stadig mer for å skille seg fra hverandre. Konseptbilene i Paris viste det.
Også de to store koreanerne begynner å bli flinke til å vise hva de tenker. Kia har vært veldig flink med å bygge opp foran sin heleuropeiske (alt er europeisk, bortsett fra profitten – den er fremdeles koreansk) ceed. Nå er det Hyundai som forsøker å fortelle oss hva de vil med sin kommende C-segment bil.
Derfor presenterte de Arnejs, en konseptbil som skal vise veien fem til den nye mellomklassebilen som skal være her i 2007. Tegnet på Hyundais europeiske designsenter av Hyundais europeiske designere.
Thomas Bürkle har vært ansvarlig for prosjektet, men han har fått stor hjelp av Nicola Danza - ganske nylig flyttet fra Lancia i Torino.
Det er et par ting som er såpass akseptert på denne bilen at vi kan regne med å se dem på produksjonsutgaven. Den heksagonale grillen som vi først møtte på HED-2 som også var døpt Genus, og de dråpeformede hovedlysene som er trukket så langt bakover på forskjermene.
Når man ser hvordan sidepanelene er håndtert, blir det nok en gang åpenbart at BMWs Chris Bangle dro i gang en hel revolusjon med sine konveks-konkave ideer, og bak ser vi hvordan et par optiske tricks gjør at bilen ser meget bredere ut enn den er.
Også i interiøret finner du mange av de bølgede linjene som karakteriserer eksteriøret, men det er vel tvilsomt at produksjonsmodellene får beholde de samme raffinerte materialene og den B-stolpefrie hardtopen som denne utgaven viser fem.
Slik den sto i Paris målte den 434 x 184 x 149cm og hadde en akselavstand på 265 cm. Den var utstyrt med en 2-liter på 170 hk som dro gjennom en femtrinns automat.
Forresten kunne Hyundai åpne litt champagne av andre, franske, årsaker også da utstillingen åpnet. Samtidig ble nemlig Hyundais nye importhavn i Sète åpnet. Kontrakten stipulerer 15.000 importerte biler det første året – et tall som skal stige til 30.000 om tre år.